Inlägg 1 av 6
2010-01-26, kl 15:39
ny typ av marknadsföring på nätet
Jag har en idé som kanske kan göra marknadsföringen effektivare. Tänkte se om det finns något intresset för det.
I dagens lösningar betalar du per visning (varje gång din annons visas) eller per klick (varje gång en besökare klicka på din butikslänk). Det är dock inte så säkert att budskapet hos din reklam går genom hos de som läser - de kanske råkar klicka på det, blir tvungen att klicka (bort) eller komma ut igen utan att ha verkligen läst vad du har att erbjuda.
Är det intressant om det finns en lösning som
- garanterar att ditt budskap i annonsen går genom
- du betalar endast när en ny besökare återger budskapet (i form av t.ex. en fråga)
- du betalar ingenting när din annons syns eller klicks
- annonsen visas på ett ställe där besökare är ute efter att köpa produkter i samma kategori som dina.
- (här kommer "men") du vet att de som svarar på din reklam är ute efter att få en rabatt i en butik med liknande produkter som dina - dvs om de får rabatten är det sannolikt att de köper det hos den andra butiken. Chansen att få rabatten är 1%, du har alltså möjlighet att påverka resten.
Är lösningen intressent? Hur mycket hade du betalt för varje sådan besökare?
Svara Svara med citat