Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Starta annonssida?

Inlägg 1 av 2

2010-01-03, kl 20:26

SEDITEK

SEDITEK

Inlägg: 7

Starta annonssida?

Hej

Jag har en ide om en annonssida med en speciell inriktning. Jag vet att folk brukar skriva detta MEN, jag vet att det skulle fungera till 120% och fylla ett väldigt stort hål på marknaden.

Jag har förståt att det är väldigt komplicerat att driva en annonssite så.
Vem vänder jag mig till?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2010-01-04, kl 09:30

Silvin

Silvin

Inlägg: 123

Jag hjälpte en kille som försökte göra en "blocket.se" fast i Finaldn så här får du lite råd.

Det svåra med annonssidor är att de stora aktörerna t.ex. Blocket.se är väldigt breda och fyller en väldigt stor del av marknaden utan att vara nischade. så även om du nischar dig så kommer du att konkurrera med de som är breda.

Däremot att producera en annonssida är väldigt enkelt vilket gör att det finns många konkurrenter som alla hoppas på att de skall kunna konkurrera med blocket.se

och det kniviga med annonssidor är som det klassiska problemet med hönan och ägget. Vad kommer först? Utan annonser inga besökare och utan besökare inga annonser.

Om du väljer att nischa din annonsplats som du talade om så kan det vara en idé att lägga till någon mer funktion som drar besökare som är intresserade av området så att de primärt inte är där för annonserna och att du sedan får till ett annonsnätverk från det.

Vad jag kan tänka mig att du behöver för att få igång detta utan att veta vad du kan är en systemutvecklare som kan utveckla din plattform för din annonssida med annons och betalningslösningar. Sedan behöver du ha en viss insikt i ekonomi och juridik och därefter marknadsföring, både traditionellt och via webben.

Hoppas det här gav lite klarhet, undrar du mer får du gärna skriva här eller skicka ett privat meddelande.

Per Silvin

Inläggets betyg
Svara Svara med citat