Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Lagar & Regler

Har inte fått mina pengar på över 1år

Inlägg 1 av 3

2010-01-03, kl 19:39

username

Erik
Holm

Har inte fått mina pengar på över 1år

Hej,
Jag har ett ganska stort problem. Jag startade GratisKlaer.no tillsammans med två andra jag fick kontakt med här på StartaEget.se. Dom verkade väldigt seriösa när dom reste till Oslo för att ha möten med mig. Mitt jobb var att ta hand om kundservice och köpa & skicka ut presentkort här i Norge.

För nästan exakt ett år sen stängde dom av mitt mailkonto och efter det har jag inte fått någon kontakt med dom. Dom svarar inte på mail, tlf eller något.
Har även skickat inkasso på dom, utan någon respons.
Jag har fortfarande kontrakt med dom där det bland annat står att jag har krav på 1/3 av inkomsten samt 1/3 om sidan blir såld. Jag har alltså inte fått en enda krona.
Dom har haft problem under året hur dom behandlar medlemmar etc. Så fort dom ser sin chans så blockar dom en medlem med mycket poäng, för att slippa ge dom presentkort. Jag har massa på dom, som skulle vara roligt att gå ut i media med.

Jag driver bland annat Norges största utelivssida, och är god vänn med många som skulle kunna sänka GratisKlaer.no. Jag kommer nog aldrig att få mina pengar, eftersom jag inte orkar dra fram och tillbaka till Stockholm för att reda ut detta. Tror resa, advokat etc kommer kosta mer än det jag kommer få från GratisKlaer.no.

Därför undrar jag på vad ni tycker jag ska göra? Ska jag gå ut i så mycket media jag kan och sätta käppar i hjulet? Är detta på något sätt olagligt?

Tacksam för svar!

Mvh
Erik Holm

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2010-01-11, kl 14:05

username

Erik
Holm

Får man "bumpa"?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2010-01-13, kl 13:51

PontusM

PontusM

Hejsan Erik,

Jag är absolut inte någon expert på området, men hade det drabbat mig personligen så hade jag nog tagit kontakt med en jurist. Lägg fram all fakta för juristen och denne bör då kunna ge dig bra råd hur du ska gå vidare. Surfade runt lite tvärt och hittade www.juristonline.se , jag har själv inte provat deras tjänster, men det kan ju vara värt å ta kontakt med dom?

Eftersom avtalet ni har troligtvis är giltigt, så hade jag nog inte gått ut i media med smutskastning. För nog borde det gynna dig mer om sidan gick bra och du fick 1/3 av intäkterna.

Lycka Till!

Med vänlig hälsning
Pontus

Inläggets betyg
Svara Svara med citat