Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Export & Import

Import av äkta varor

Inlägg 1 av 6

2009-08-24, kl 23:50

masternima

masternima

Inlägg: 2

Import av äkta varor

Jag tänker starta en klädaffär och jag hade tänkt att importera kläder från t.ex. Kina. Har sett en del sidor där man kan beställa kläder från Kina (www.dhgate.com) men nu undrar jag hur vet man om dessa varor är äkta? Eller är allt fejk?All svar uppskattas

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2009-09-30, kl 05:10

mikaely2a

mikaely2a

Inlägg: 71

Hej,

Sajten ar en portal dar flera olika leverantorer saljer sina varor, mycket ser ut att vara kopior.

Mvh,
Mikael Hansson

Mikael Hansson
COO (Chief Operation Officer)
Yourlink2asia

Phone : + 46 (0)8 559 236 49
Email : [email protected]

Web : http://www.yourlink2asia.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2009-11-02, kl 15:35

echX

echX

Inlägg: 12

Är det olagligt att föra in och sälja kopior av kända väsk- och klädmärken i Sverige? Vet att när jag var i Bangkok så såldes kopiorna i "dolda rum" bakom de riktiga butikerna, hur ser Svensk lag på det hela?

There’s no sense crying over every mistake - You just keep on trying till you run out of cake (^^)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2009-11-19, kl 21:50

Annelif

Annelif

Inlägg: 13

Jag undrar detsamma, är det olagligt att sälja kopior ? Köper man kläder från t.ex china är det antagligen kopior. Hur vet man att det är äkta man köper?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2009-11-20, kl 05:58

Badass

Badass

Inlägg: 76

som jag har förstått det så får man inte sälja kopior Men jag vet att en kvinna där jag bor gör det och har tillstånd att göra det via POLISEN så kolla med dem

Andreas Svedjehed

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2009-11-25, kl 05:49

mikaely2a

mikaely2a

Inlägg: 71

Att importera piratkopierade varor ar ett brott mot immaterialratten och ar straffbart enligt svensk lag.

Mikael Hansson
COO (Chief Operation Officer)
Yourlink2asia

Phone : + 46 (0)8 559 236 49
Email : [email protected]

Web : http://www.yourlink2asia.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat