Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum ABC för dig som vill starta eget

Liten webbyrå säljes

Inlägg 1 av 5

2009-07-29, kl 14:48

Inovateam

Inovateam

Liten webbyrå säljes

Inarb. Liten webbyrå säljesHar du en känsla för design och kan ta kunder på rätt sätt så kan detta vara ett mycket bra tillfälle för dig att direkt komma med att arbeta med befintliga kunder och nya. Du bör ha ett visst teknikintresse men än viktigare är känsla för form och design och att prata med kunder via mail och telefon.Pga. nya affärsprojekt så har jag nu bestämt mig för att överlåta mitt snart 10 år gamla inarbetade företag till rätt person. Du kan bedriva det som extraknäck eller på heltid och arbeta 100% hemifrån. Mina kunder genom åren finns över hela Sverige och jag och mitt företag har ett mycket bra rykte och anseende.Produkter och tjänster:Genom åren har det skapats många produkter och tjänster och med facit i hand så har vi gått på många minor och flera misslyckade satsningar. Kvar är idag de absolut optimala tjänsterna och produkterna som vi av erfarenhet vet är av absolut toppkvalité. Våra uppdrag är hemsidor, e-handel, design och programmering. Eget utvecklade produkter och tjänster är:• Unik programmering av hemsidor• Hemsidor framtagna från mallar och skapade via CMS.• Flera typer av webbutiker varav 1 ASP.NET variant som står för 80% av produktionen idag.• Designuppdrag• FöretagsprofileringLogistik och arbetssätt är noga utvalda vilket gör att produktion från offert till färdig produkt sker på ett mycket smidigt sätt.Många av våra första kunder finns kvar hos oss än idag även fast en del har helt andra näringar än vad de började med.Prislappen:Marknadsvärdet för en webbyrå idag ligger mestadels i den personal som företaget besitter vilket gör att försäljningsvärdet på en webbyrå utan personal inte är särskilt högt. Det viktiga för mig är inte att få så mycket som möjligt för företaget utan att rätt person tar över det, för jag har ett ansvar gentemot mina befintliga kunder där dem ska få, minst samma kvalité med en ny ägare.Partners:I de flesta projekt så finns en extremt bra samarbetspartner till mig knuten och det är min resurs vad gäller teknik och programmering av hemsidor etc. Han med sitt egna företag kan tänka sig att kvarstå. Han jobbar dessutom på annan ort. Verksamheten i det här företaget är så oerhört bra, vilket har gjort att jag har kunnat jobba med verksamheten var som helst i Världen. Bara där finns en Internetuppkoppling så har jag kunnat jobba. Du behöver allstå inte vara bunden till en viss lokal eller ort.Ett bra tillfälle för rätt man/kvinna!Hör av dig du som är av seriöst intresse så ska du få länkar till mina siter.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2009-07-29, kl 14:56

paulsson

paulsson

Moderator

Har din webbyrå någon hemsida så intresserade kan läsa mer om er och de tjänster ni erbjuder?

Chefredaktör och ansvarig utgivare på Startaeget.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2009-07-29, kl 15:36

Inovateam

Inovateam

Ja intresserade kan se och läsa mer på www.nordicform.seVänligen Stellan Haakenstad

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 4 av 5

2009-10-28, kl 20:57

paulsson

paulsson

Moderator

Hur har försäljningen gått?

Chefredaktör och ansvarig utgivare på Startaeget.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2009-10-29, kl 10:56

Inovateam

Inovateam

Ingen vidare respons. Hur kan jag ta bort annonsen?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat