Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Teknik

Konsult-partner inom RFID

Inlägg 1 av 7

2004-11-05, kl 14:53

username

Heidi
Rehn

Inlägg: 3

Konsult-partner inom RFID

Jag söker partner inom en het framtidsteknik, RFID-mjukvara i leverantörskedjan, vilket innebär mycket representation, kongresser och marknadsföring både inom Sverige och internationellt. Söker en skarp förtroendeingivande prestigelös representabel person, som vill marknadsföra vår smarta mjukvara på den svenska marknaden. Idag redan implementerad i Fortune 100 företag och ej inarbetad i Sverige. För tillfället är detta en extrasysselsättning för en entreprenör som brinner för framtidsteknik, vill bygga upp lönsam affärsstrategi och profilera sig inom en växande bransch.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2004-11-05, kl 15:47

username

Adam
Feldt

Inlägg: 4

Hej! Låter intressant. Jag är en blivande civilekonom (examen Handels sommarn 2005)som brinner för entreprenörskap och marknadsföring. Bland annat har jag arbetat som marknadskonsult och skulle gärna få veta lite mer om áffärsidéen, strategin och vilka resurser som finns.
mvh Adam, [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2004-11-06, kl 10:22

jthoren

jthoren

Inlägg: 7

Hej!

Tycker också att det låter intressant, själv har jag tänkt gå in i den branschen och jobba med bl.a. PDA och RFID lösningar. Om Ni har ett intresse och ett behov till en duktig programmere/systemutvecklare får ni gärna höra av Er till mig.

mvh
Jonas
Email: [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2004-11-15, kl 13:18

username

Peo
Svensson

Inlägg: 2

Intressant.
Du nämner att det passar som "extrasysselsättning". Hur ser dagsläget ut när det gäller lönsamhet.
Vad förväntas att man lägger i tid och övriga insatser i ett sådant uppdrag?

Mvh P-O

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2004-11-15, kl 18:24

username

Heidi
Rehn

Inlägg: 3

Citat:

Ursprungligen postat av:

Intressant.
Du nämner att det passar som "extrasysselsättning". Hur ser dagsläget ut när det gäller lönsamhet.
Vad förväntas att man lägger i tid och övriga insatser i ett sådant uppdrag?



Jag har diskuterat med en ledande bransch i Sverige som kräver spårning av alla sina leverantörer, så efterfrågan är stor. Det gäller att skapa ett starkt försäljningsteam.
Tidsinsats är några försäljningsmöten/ mån och några kongresser/ år mycket beroende på egen ambitionsnivå.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2004-11-19, kl 08:16

username

Peo
Svensson

Inlägg: 2

ok.
Ingen tvekan om att jag tror att rfid kan vara något att satsa på. Men visst finns även en del tvivel då behovet av rfid känns osäkert. Är det bara en sak som det snackas om. men som aldrig slår igenom, eller finns det ett riktigt behov på marknaden?

Det låter inte så inkomstbringande initialt. Man vill ju gärna att de utlägg som blir åtminstone täcks. Att åka runt på försäljningsmöten kostar ju en del också...

Vilken är branchen du syftar på och har du bra kontakter inom den?

Mvh P-O
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2005-03-09, kl 10:25

username

Dan
Johansson

Inlägg: 1

RFID har varit på tråden sedan 1940 talet. Efter 2003-4 börjar det hända saker när flera detaljföretag i tyskland, USA börjar införa RFID. Det investeras mycket mera nu. Tyvärr är inte tekniken riktigt löst ännu när det gäller säkerheten. Prof. Avi Rubin John Hopkins Univ i USA knäckte DST RFID från Texas Instrument. DST användes på bensinstationer för att betala med. Andra områden, än värdeområden, är säkert bra att satsa på. det vill säga lagerhållning, produktion, detaljhandeln.
Tyvärr finns det stora aktörer som förmodligen kommer att styra utvecklingen inom om ingen annan kan har en bättre lösning.
Jag tror mer på, initialt, att lära sig RFID, spela med, och se svagheterna. Sedan kan man göra program för den som önskar.
RFID idag är ganska dumma. Bom upp, skickar ID nr. Men i fortsättningen blir det mer avancerad. Krypto biten är dock ett problem samt störningar samt att kunna få ett 100% felfritt utfall på läs och skriv.
mvh
Dan Johansson RFID Affärsstrateg & Säkerhetskonsult

Inläggets betyg
Svara Svara med citat