Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Vad tror ni, vart ska jag titta?

Inlägg 1 av 1

2009-10-02, kl 08:41

username

Jonas
Falk

Inlägg: 4

Vad tror ni, vart ska jag titta?

Jag sitter i drömmarna att utbilda mig till Massageterapeut.

Jag vill där efter starta egen rörelse. Jag tycker nu när jag går runt och tittar eller för den del googlar att det finns hur många Massageterapeuter som helst. Finns hur många sidor som helst och de finns i varje gatuhörn. Det gör att jag blir lite frågande om det finns utrymme för fler. Oftast så säger alla "Jo det finns det, det hänger på dig själv!"

Jag är med på att det hänger på mig själv men många säger att man ska jobba mot företag och knyta kontakterna/avtal den vägen MEN jag utgår att de befintliga Massageterapeuterna också gjort det så, hur mycket finns det. Egentligen ska det inte vara ett hinder för att följa drömmen men trots det så måste man vara realistisk.

Jag har försök få fram statistik från olika branschråd men det finns inget hinder egentligen på och lägga 50,000:- plus omkostnader för att leva (inte studiemedel berättigad) men som sagt, jag måste se hur verklitenheten ser ut. Alla, jo så gott som alla i alla fall säger att det är en bransch på fram marsch men jag är nog inte själv inom den heller. Hur kan jag se eller vart kan jag få info gällande marknaden kring det området jag vill verka i, jag vill inte stå där med skulder och ingen framtid i det jag trodde på.

Vad säger ni?

// Jonas

Svara Svara med citat