Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Att köpa LEADs?

Inlägg 1 av 4

2009-10-01, kl 17:02

username

Daniel
Johansson

Inlägg: 274

Att köpa LEADs?

// Daniel Johansson //
DEJI Quality Consulting //
Kvalitetsteknik - Produktionsteknik - Administration

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2009-10-01, kl 17:03

username

Daniel
Johansson

Inlägg: 274

*Knepigt, jag kunde inte skriva något meddelande vis start av denna tråd(?)*

Men i alla fall...

Är det någon här som köpt s.k. leads någon gång? Det kana vara allt från kundbokningar till listor med intressenter.

Vore tacksam för info, erfarenheter, ris och ros samt gärna några rekommendationer på företag som säljer leads.

I mitt fall gäller det tjänsteförsäljning.

// Daniel Johansson //
DEJI Quality Consulting //
Kvalitetsteknik - Produktionsteknik - Administration

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2009-11-24, kl 21:50

username

Jeanette
Köster

Inlägg: 4

Hej!
Jag har inte själv köpt leads, men jobbat med flera sådana företag. Det kan fungera på lite olika sätt beroende på vad man är ute efter. Mötesbokning kan var mycket bra om det inte är för billiga tjänster eller produkter man säljer. Man kan även ha leads som mer undersöker ett intrese än bokar säljmöten. Är det fortfarande intressant för dig så hjälper jag dig gärna att reda ut vad som kan vara bäst för dig och sen kan jag lättare rekommendera bolag utifrån vad det är du vill ha ut.

Mvh

Jeanette Köster

Jeanette

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2012-03-14, kl 10:34

weclose

weclose

Inlägg: 1

Hej Daniel! Det man bör tänka på är att köpa listor i ett sådat format att man enkelt kan föra in dem i ett affärssystem. Annars kan man råka ut för onödigt merarbete, framförallt om listorna är omfattande.

Priset varierar men räkna med att få betala några kronor per lead, vid volymköp.

Lycka till!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat