Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Hur mycket kan jag ta för banners?

Inlägg 1 av 3

2009-09-13, kl 18:43

peterwesterlund

peterwesterlund

Inlägg: 15

Hur mycket kan jag ta för banners?

Jag försöker ta reda på hur mycket man kan ta av företag som ska få annonsera på ens hemsida. Nej, jag vill inte använda mig av AdSense eller TradeDoubler eller liknande. Detta är en sajt som är ganska lokal (tills vidare) då många företag lokalt ska få en möjlighet att annonsera på sajten. Jag har sökt runt här och på andra forum för att ta reda på hur mycket som är rimligt att ta. Och det är klart att det beror på hur många besökare man tar. Men kan man då få ett exempel på hur mycket man kan ta t ex per 1000 unika besök/vecka eller liknande. I alla andra trådar så är det aldrig någon som får ett konkret svar, alla börjar bara prata om Adsense och andra tjänster. Jag skulle vilja ha en riktlinje, bara på ett UNGEFÄR. Vad kan man ungefär ta? Jag vill alltså ha ett svar liknande "Du kan ta ca X kr / tusen unika besök i veckan", konkret, alltså.

Och hur många besök/sidvisningar bör man ha för att överhuvudtaget kunna börja fundera på att företag ska vilja annonsera?

Intresserad av all tänkbar samarbete. PM:a mig

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2009-09-14, kl 10:09

username

Medlem
#55926

Inlägg: 12

För 1000 besökare skulle jag prova att klränga en annons för 200SEK/månad, kanske lite mer. Jänför med vad en annons i loklatidningen skulle kosta för samma företag. Räkna med att den täcker fler hushåll och dividera själv. Dra av lite för att de flesta trots allt är osäkra för att annonsera på Internet.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2009-09-14, kl 10:12

username

Medlem
#55926

Inlägg: 12

HUr mycket vill du själv betala förresten? Jag har en sajt med cirka 800 besök/månad, har där sålt helårsexponering för 7000+ moms, ensam "riktig" annonsör + några tradedoubler.

Du får den platsen för 12.000 SEK om du vill! Sajten täcker alla åldersgrupper och handlar om en tjänst som alla använder ;-). Tänk efter om du skulle vilja betala mig den summan - där har du ditt svar.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat