Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

Kostnad för en webbsida

Inlägg 1 av 7

2009-08-21, kl 14:50

username

Niklas
Ribjer

Inlägg: 2

Kostnad för en webbsida

Hej!Är medveten om att det här är en svår fråga att svara på men jag försöker få en uppfattning om vad kostnaden är för den webbsida jag avser att dra igång.Sidans funktioner påminner faktiskt om de som finns här på StartaEget.se. Det ska finnas inloggning för medlemmar (och 2-3 olika typer av medlemskap) och diskussionsforum. Informationen om varje medlem inskränker sig till några korta textrader och en bild och det är viktigt att det finns möjlighet att söka bland medlemmar sorterat på olika variabler. För att jag skall kunna underhålla sidan till största delen själv är det också viktigt att det finns möjlighet till det i form av ett adminprogram.Tacksam för era input i frågan.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2009-08-23, kl 01:08

Badass

Badass

Inlägg: 76

Patrik NSåg att du kan tipsa om hemsida...Jag tar gärna emot tips och dyl angående hemsidor/[email protected]

Andreas Svedjehed

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2009-08-24, kl 09:28

username

Niklas
Ribjer

Inlägg: 2

Tack för era inlägg så här långt. Ska titta på surftown och joomla och skaffa mig en uppfattning. För mig är det viktigt att sidan ser proffsig ut och att det finns de funktioner som jag nämnde ovan. Det blir ju en form av community som liknar denna sida, går det att skapa med Joomla? Har en hel del datavana själv men ingen erfarenhet av att skapa webbsidor. Utan att ännu veta så misstänker jag att joomla inte är tillräckligt flexibel i funktionerna men jag ska definitivt titta närmare på det och prova mig fram.André: Om Joomla inte räcker till för mig kommer jag att vilja ta in offerter på sidan. Hoppas du då är intresserad.//Niklas

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2009-08-27, kl 15:50

username

Daniel
Johansson

Inlägg: 274

Joomla är ett mycket bra verktyg, men gör inte jobbet åt en så att säga. Det är dock möjligt att Surftown har lyckats hitta en teknik som gör det möjligt av vad som beskrivs ovan, men frågan är om detta räcker? En STD-installation är sällan att rekommendera...Normalt räcker det inte med grundinstallationen för det som du vill ha, men det är ganska enkelt att installera forum, communityt etc i efterhand. Systemet är uppbyggt som så att du laddar upp en fil i det, så installeras tillägget automatiskt.Sedan är gratis ofta gott på kort sikt, men vill du satsa seriöst på sidan är en samarbetspartner att föredra även om du "tvingas" investera i pengar. Då får du delat ansvar för driften, du får en design som både tilltalar dig och känns mer rätt samt att du har någon att bolla idéer med. Dessutom kan du ägna dig åt att marknadsföra och utveckla sajten och dina idéer, medans en kodare/webbutvecklare sköter det tekniska...Visst kan du lära dig att ändra och anpassa sidan/systemet men då pratar vi massor med tid om du är från scratch... Vill du ha offert/prisuppgift är du välkommen att kontakta mig too..

// Daniel Johansson //
DEJI Quality Consulting //
Kvalitetsteknik - Produktionsteknik - Administration

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2009-08-28, kl 09:14

M1234rt

M1234rt

Inlägg: 65

Det är själva designen som kostar när det gäller att anlita en webbyrå. Att implementera en färdig design i html till joomla eller drupal om jobbet är av normal art mycket lätt och borde inte kosta speciellt mycket.Implementering av en design i Drupal tar inte mer än 4-5 timmar om det inte är något speciellt som ska till samt ytterligare ett antal timmar om man ska göra den förberedd för SEO optimisering.Så har du designen färdig som PSD och det är till exempel 1 huvudsida och 2 olika undersidor skulle vi på König Web Solutions kunna göra jobbet åt dig till för ca 2000 kronor plus moms. Då har du en site som går att uppdatera fullt ut. Mer info på www.konigweb.seMvh Mikael Norrman, König Web Solutions

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2009-08-31, kl 21:05

Templater

Templater

Inlägg: 56

Niklas Ribjer skrev:Tack för era inlägg så här långt. Ska titta på surftown och joomla och skaffa mig en uppfattning. För mig är det viktigt att sidan ser proffsig ut och att det finns de funktioner som jag nämnde ovan. Det blir ju en form av community som liknar denna sida, går det att skapa med Joomla? Har en hel del datavana själv men ingen erfarenhet av att skapa webbsidor. Utan att ännu veta så misstänker jag att joomla inte är tillräckligt flexibel i funktionerna men jag ska definitivt titta närmare på det och prova mig fram.André: Om Joomla inte räcker till för mig kommer jag att vilja ta in offerter på sidan. Hoppas du då är intresserad.//NiklasHej Niklas!Jag utvecklar hemsidor med Joomla i min webbyrå www.enkelsidan.se där du kan kolla priser och referenser. Om du vill göra det på egen hand kan du ladda ner gratis mallar för joomla på min sajt: www.webbmax.se Där finns också mycket snygga Joomla templates att köpa.Vänliga hälsningarSamuel Liljekvist

Samuel Liljekvist
Enkelsidan Webbdesign
http://www.enkelsidan.se

[url=http://www.enkelsidan.se]Enkelsidan webbdesign >>[/url]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2009-09-09, kl 12:39

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 6

Jag kör numera oftast Wordpress till alla webbplatser jag gör, men det är klart att Joomla eller Drupal också funkar bra. Varför uppfinna hjulet om och om igen? Oavsett vad det är så har säkert någon, någonstans säkert redan haft samma tanke som du och därefter gjort en plugin som du kan använda :).

Kolla upp programmet Artisteer för att snabbt kunna göra unika layouter i Wordpress, Joomla eller Drupal.

/Jonas

Jonas
http://www.mjmediaweb.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat