Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Lagar & Regler

Utomlandsflytt och enskild firma

Inlägg 1 av 5

2007-07-31, kl 23:37

username

Jenny
Sundqvist

Utomlandsflytt och enskild firma

Hej,

jag ska flytta till Tyskland och har en Enskild firma registrerad i Sverige. Kan firman fortsätta vara registrerad i Sverige om jag själv som privatperson skriver mig i Tyskland?

//Jenny :)

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2007-08-01, kl 10:53

username

Alex
Goldman

Det allra bästa svaret får du genom att mejla [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2007-08-01, kl 20:39

larsarenander

larsarenander

Avveckla firman!!!!!

[email protected]    Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 4 av 5

2007-08-02, kl 18:15

username

Jenny
Sundqvist

Lars Arenander: Avveckla firman!!!!!

[email protected]    Start av företag och ekonomistyrning Tack, vilket trevligt och konstruktivt svar...men jag gissar att det var en väldigt dum fråga då, med tanke på alla utropstecken...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2007-08-02, kl 18:52

larsarenander

larsarenander

Ingen dum fråga, snarare en rädsla att du skulle ha den kvar. Jag vet hur myndigheterna agerar, och ibland kan jag vara kort och koncist. Det finns från skm sida 1000 anledninga att ha dig kvar, så bryt om du kan.
Med vänlig hälsning
Lars

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat