Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Hitta WebShop

Inlägg 1 av 6

2006-10-31, kl 22:17

username

Medlem
#48913

Inlägg: 3

Hitta WebShop

Jag drog igång ett projekt nyligen och köpte domännamnet http://www.hittawebshop.se/ (den är inte klar, länkarna leder ingenstans)
Tanken var att fylla den med länkar till tusentals webshopar. Det finns liknande sidor som jag isåfall skulle konkurrera med och hade en idé hur jag skulle locka webshoparna till min sida..

För att vara med på sidan skulle det kosta 1000 kr/år
Nu har jag dock lagt ner(tillfälligt??) då jag börjar tvivla att det ska generera några pengar till mig.
Dels är det ett stort jobb att kontakta potentiella kunder. Tänkte maila först och ev. ringa sen. Men det är inte så lätt att få tag på mailadresserna och ännu svårare att få telefonnumret.
Och nu har jag börjat inse att webshoparna kanske inte alls är villiga att betala för att vara med på sidan...
Som det känns nu så lägger jag ner idén... Nån som har några kreativa bra förslag som kan få mig att tänka om?

/Stefan

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2006-10-31, kl 22:20

username

Stefan
Gagner

Inlägg: 1

Jag tror att prislappen är för hög

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2006-10-31, kl 22:21

username

Medlem
#39478

Inlägg: 9

Ingen bra ide alls.
Den som kan registrera sin shop hos sökmotorerna behöver ingen sån sida.

Knappa in kabelpiraten eller drivrem på altavistan så förstår Du vad jag menar..

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2006-10-31, kl 22:36

username

Medlem
#39478

Inlägg: 9

Humm..varför inte erbjuda sig att hjälpa till med att registrera sig hos sökmotorer förresten.. Där kan Du kanske ha en marknad..

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2006-10-31, kl 23:18

username

Jan
Sahlström

Inlägg: 1

I dagsläget finns det som sagt många sidor där man kan registrera sig gratis så innan en sida av det här slaget är väl etablerad med bevisat stort antal besökare är det tveksamt om någon är villig att betala.
En idé är att ha olika nivåer med olika exponering där minst exponering är gratis och mest exponering kostar mest.
Lägg sedan till annonser som genererar pengar när folk klickar på dem så kan det ju trilla in lite pengar vid sidan av den egentliga verksamheten.
Ju fler länkar en butik har till sig desto högre kommer man hos sökmotorerna (läs Google) så det föreligger givetvis ett intresse av att registrera butiken på många samlingssidor av detta slaget.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2006-10-31, kl 23:22

username

Stefan
Svensson

Inlägg: 135

Det var en jättebra idé, att lägga ner detta projekt.
Men om du nu trots allt har lagt ner både pengar och energi
på denna sidan, så varför inte erbjuda gratis annonsering för alla webbutiker. Tjäna istället pengarna på att folk klicka på googleannonser eller liknande.
Hälsningar!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat