Inlägg 1 av 9
2008-04-30, kl 23:53
Köpa adresser!!!
Vart är bäst att vända sig när man vill köpa adresser för direktreklam? Posten?
Hur ligger priserna till?
Svara Svara med citat
Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.
Bli medlem
Vart är bäst att vända sig när man vill köpa adresser för direktreklam? Posten?
Hur ligger priserna till?
Svara Svara med citat
Hej Sofie!
Vi köpte 8.000 adresser för "nystartade företag" i den kungliga huvudtsaden från SCB och skickade 8.000 brev med 8.000 kuvert, 8.000 A4 papper och 8.000 frimärken.
Addresserna kostar 1,25 - 1,95 kr styck.
Räkna själv hur många av adresserna var rätt (det fanns minst 50 adresser som inte stämde)...
Räkna också hur mycket kostar hela kalaset, PLUS utgifter för bläck för skrivaren och dagar/veckor för att skriva ut och posta allt detta.
Sedan kommer det "roligaste" - efter två veckor börjar du ringa till alla dessa adresser och fråga de om de är intresserade.
- Vissa påstår att de har aldrig fått brevet...
- Vissa skrattade ut oss rakt in i luren och sade "mild" att de har funnits i 40 år och inte alls var nystartade företag
- Vissa slänger reklamen direkt i papperskorgen, även om det är direkt reklam
- Vissa telnr stämde inte...
Så, vi förlörade tre veckor i arbetstid för det "lilla" kampanjen och pengar som skulle räcka för en super-duper-über webbplats med egen domän och hosting för två år.
Om man hade redan en befintlig webbplats, då kunde man lägga pengarna på sökmotoroptimering och hamna på Google Top 10 - på så sätt når man tusentals FLER kunder GLOBALT.
End of story. My fingers are bleeding.
LYCKA TILL med din kampanj!
Welcome to the jungle!
Bello
Känns som att vissa är lite jäviga om man följt trådarna innan. Däremot säger jag inte att du har fel Daniel.
hej och tack för hjälpen!
Mitt problem är att jag har svårt att nå ut till mammor som har små barn i Falkenberg. Kommer inte sjlv därifrån så då blir det lite svårare att nätverka. Det rör sig alltså inte om så värst många adresser.
Once again,
SCB har koll på de mesta.
Kontakta de och fråga om register över "mammor som har små barn i Falkenberg" - det bör de ha.
Många mammor surfar, så jag skulle satsa på en webbkampanj ändå.
Lycka till!
hej!
fast som mamma så måste jag säga att jag bara kastar kampanjer jag får på mailen rakt i hinken. Och banners och sådant tittar folk enligt undersökning aldrig på.
får jag däremot ett brev hem så öppnar jag det alltid! Speciellt om det är knöligt med någonting i! =)
Med kampanj menar jag att man OPTIMERAR sin site som hamnar på första sida på Google. Den som söker finner.
Spara papper, pengar, tid
plus att
din optimerad site ligger uppe på webbhotellet minst ett år
medan
EN reklamkuvert slinkar väldigt snabbt i papperskorgen.
Här i Stockholm får vi ca 80 reklam per vecka i brevlådan och det är fler och fler som klistrar på "Nej reklam, tack!" på sina brevlådor.
Många är negativa mot direkt reklam också.