Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum ABC för dig som vill starta eget

Hobbyverksamhet

Inlägg 1 av 4

2006-09-13, kl 14:27

rudelius

rudelius

Inlägg: 39

Hobbyverksamhet

Hej!
Jag är arbetslös och uppbär a-kassa, det är ju det viktigaste för mig att jag kan försörja mig.
Nu undrar jag hur jag ska bära mig åt, för jag vet att man inte får syssla med något "vid sidan av" för då blir man avstängd.
Hur ska jag göra? jag vill ju pyssla med något och just nu är jag inne på homepartyförsäljning. Någon som har goda råd?

Marinex

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2006-09-13, kl 15:33

iframe

iframe

Inlägg: 5

Hej! jag är med i något som heter Svens Företags pool AB. Då blir man anställd av dom som egen entrepenör. Mycket smidigt. De tar hand om alla fakturor åt dig så du slipper allt pappers arbete. Men då förutsätter det att man har något att erbjuda tex olika tjänster. själv sysslar jag med hemsidor. Man kan ju börja städa hoss folk tex.

/David

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2006-09-13, kl 15:41

Coachen

Coachen

Inlägg: 28

Jag har lösningen för dig Marianne, hör av dig direkt till mig så kan vi pratas vid mer om det som gäller just dig i din situation.
Hälsningar
Sten-Ove
Coach
070-541 04 05
[email protected]
www.tactic.nu

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2006-12-08, kl 20:43

username

Carina
Kjerrström

Inlägg: 2

Experten : Juridik : Avslut av enskild firma
Avslut av enskild firma



Hej!
Jag har haft en enskild firma i 18 år som nu sjunger på sista versen. Jag har för avsikt att avregistrera företaget för att sedan ta ut A-kassa från Småföretagarnas A-kassa. Jag tänker avregistrera vid årsslutet. Är det ok med tanke på att alla transaktioner inte är avslutade? Det gäller främst skatter och moms för detta året. Jag har även fem periodiseringsfonder. Jag kan ju inte få någon A-kassa om jag inte avregistrerar. Jag har utnyttjat vilande företag en gång. Är det något annat jag ska tänka på?

Mormor

Inläggets betyg
Svara Svara med citat