Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 2

1 2
Forum Affärsidéer

Hundaffär

Inlägg 1 av 11

2006-09-13, kl 13:08

username

Sanna
Berggren

Inlägg: 4

Hundaffär

Jag funderar på att starta upp en affär med hundprodukter i Uppsala. Med allt som finns att hitta för våra fyrbenta vänner, allt från kläder till olika redsakp som behövs för räddningshundar m.m.
Funderar även på att erbjuda vissa tjänster såsom trimmning, kloklippning, bad osv.
Är det någon mer än jag som tror på denna ideen?
Mvh
Sanna

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 11

2006-09-13, kl 17:18

username

Kenny
Plesner

Inlägg: 48

Egentligen svarar du själv på frågan ju....
Du tror på det, räcker inte det?  =) I vilket fall som helst så tror jag inte det är en dum ide. Nu vet jag inte om där finns liknande affärer i Uppsala men jag tycker det låter som en schysst ide!
 
Kör hårt!
 
//Kenny

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 11

2006-09-13, kl 18:07

quickspa

quickspa

Inlägg: 3

Om du är intresserad av en affärsmöjlighet runt bra produkter för både människor och DJUR, hör av dig. Jag jobbar själv med dessa produkter i mitt företag (quickSPA). Har medarbetare som jobbar med samma produkter i ungefär samma bransch som du vill starta, dvs hundar. Samma produkter till både människor och djur med mycket gott resultat (både för företaget och kunden.... hunden....).

Som sagt, hör av dig om du vill veta mer...

Må så gott!
Annette Persson
quickSPA Uppsala

Tel 0705-184188

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 11

2006-09-13, kl 19:29

stjerndahl

stjerndahl

Inlägg: 2

Tag gärna kontakt med myOne. Det är en butik för hund, katt och hästägare. De har säkert tips och ideer du kan ta del av.

mvh/
Bo Stjerndahl

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 11

2006-09-13, kl 21:46

Popov

Popov

Inlägg: 3

Kan du erbjuda något bättre än dom butiker som finns i Uppsala,
bredare sortiment, högre produktkunskap, bra tillgänglighet med bil ,nishprodukter mm,
Ja då ska du starta,
Ett bra tips innan du startar är att ta reda på ungefär hur många hundar och katter det finns i stan, dividerat med antalet välmående butiker, samt att ta reda på hur många hundar och katter det finns i det område där du tänkt starta butiken, en marknadsanalys/behovsanalys helt enkelt, förutom allt annat du behöver tänka på som har med företagandet att göra.
Lycka till!


PS,,,,
Annars så söker vi en sammarebetspartner med eget företag och eget distrikt för försäljning av just djurartiklar om du vill prova den vägen först, :)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 11

2006-09-16, kl 09:55

quickspa

quickspa

Inlägg: 3

Svar till Gabriel: Kanske har du missförstått mig. Jag HAR redan eget företag där jag jobbar bla med kost, näring, träning och har fokus på hälsoprodukter för både människor och djur. Eftersom jag har så bra resultat KAN detta med att rekommendera produkter vara en början till att på sikt kunna starta eget företag. Man börjar då i mycket liten skala och ser hur det utvecklar sig. På detta sätt riskerar man ingenting ekonomiskt. Tryggt.

Av den anledningen hjälper jag nu andra att starta igång, och ansvarar därmed för rekrytering, utbildning och coaching osv.

Kanske känner du någon som vill jobba med människor, djur och hälsa och kanske drömmer om att på sikt ha egen verksamhet?Hör av dig i så fall, så kan jag berätta mer.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 11

2006-09-16, kl 10:45

Popov

Popov

Inlägg: 3

Hej hej Anette,
jag måste ha missförstått dig, lycka till med ditt företagande,
MVH
Gabriel

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 11

2006-09-17, kl 16:30

username

Sanna
Berggren

Inlägg: 4

Hej allihopa!
Jag är intresserad av alla samarbeten ni kan erbjuda så hör av er!
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 11

2006-10-03, kl 15:38

username

Jaana
Skoglund

Inlägg: 2

Hej!
Jag går också i tankar att starta en egen djurbutik och har funderat på det en längre tid. Har lite svårt att komma igång. Vet inte riktigt hur jag ska börja. Skulle kunna tänka mig ett redan färdigt koncept, dvs bli återförsäljare åt något etablerat större företag. All tips är välkomna.
Jaana Skoglund     [email protected]

Jaana Skoglund

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 11

2006-10-03, kl 17:07

quickspa

quickspa

Inlägg: 3

Hej Jaana!

TIPS: En hälsosam och ekonomiskt trygg affärsmöjlighet baserat på kvalitetsprodukter till både människor OCH djur.

Jag jobbar som återförsäljare för världens största odlare, producent och tillverkare av ekologisk Aloe Vera.
Produkterna är kvalitetscertifierade och baseras på färskpressad aloe vera. Marknaden är enorm, eftersom Aloe Vera fungerar lika bra på människor som på djur.

De som vill kan även arbeta med hälsoföreläsningar (för både människor och djur), rekrytering och utbildning. Men det gör var och en som de vill med.

Affärsmöjligheten innebär inte några måsten eller krav.

Man börjar i liten skala (fåtal produkter) och bygger därifrån upp sin kundstock (fasta stamkunder).

Vill du veta mer hur du kan komma igång med detta, hör av dig.

Annette Persson
quickSPA Uppsala





Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 2

1 2