Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum ABC för dig som vill starta eget

momsregistrering

Inlägg 1 av 3

2008-10-23, kl 18:14

username

Medlem

momsregistrering

Hej,
Jag hoppas någon som kunde svara på mina frågor.Jag har precis startat ett enskild bolag där jag då ansökte F-skattsedel. Min fråga er är momsregistreringsnr samma sak som organisations nummer om inte  isåfall hur ordnar jag momsregistreringsnr?Jag har sökt på internett utan att bli klokare.Jag vidare sände mina frågor till Skatteverket och Nutek men Skatteverket skickade en massa länker som jag hittade inte svaret på och Nutek fick jag inte svar så jag hoppas det finns någon som är vänlig nog och svarar.

Tack
Hälsningar
Özzie

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2008-10-24, kl 08:38

hohrn

hohrn

Hej!

Du måste även skicka in en anmälan om skatter och avgifter till Skatteverket. I den anmäler du vilken verksamhet du har och omsättning m.m.

Därefter får du ett momsreg nr som i princip är samma nr som ditt organisationsnummer, men med tillägget SE innan och 01 efter. Så om det org nr ser ut så här:  123456-7890 kommer ditt momsregnr se ut så här SE123456789001.

Det är viktigt att ange momsregnr på fakturor och framför allt vid handel med länder inom EU.

Med vänlig hälsning

Henrik Öhrn

Henrik Öhrn
Auktoriserad Redovisningskonsult

Filip Erikssons Affärsbyrå AB
Box 14
730 30 Kolsva
Tel. 0221-51040
[email protected]
http://www.affarsbyra.se/

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2008-10-24, kl 11:40

username

Medlem

Hej Henrik!

Jag har ju ett organisationsnr som jag fick i samband med ansökning för F-skatte sedel. Men då ansöker om momsregistreings också så jag får in den i fakturan.  Tack snälla för hjälpen.

Hälsningar
Özzie

Inläggets betyg
Svara Svara med citat