Entrén skulle jag tippa på.
Personligen har jag funnit att jag köper vissa varor jag annars inte köper om de har ett bra erbjudande... (ett tag köpte jag 500gr vindruvor för 5 kr! av ren slump jag fick reda på priset hade annars aldrig köpt det)
Det som är erbjudande måste göras tillgängligt tycker jag för alla kunder, inte nödvändigtvist direkt vid entrén men lokaliserat någonstans där majoriteten av kunderna kommer att kunna se det.
Om du har en hylla för läsk som syns främst bara för dom som köper läsk, kommer erbjudandet inte att stimulera alla potentiella kunder.
T.ex. lägre pris ökar generellt efterfrågan och för vissa kan det lägre priset verka som substitut för andra varor... därför vore det inte optimalt att begränsa erbjudandet till de som redan köper varan till det rådande priset.
/Redigerat/
Lite krånligt det där med erbjudande, om du t.ex. sänker priset på apelsinjuice kommer kunder att köpa denna och sluta köpa andra drycker de normalt köper? Isf. kanske det inte sker någon egentlig vinst med erbjudandet.