Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Finansiering & Riskkapital

Investerare

Inlägg 1 av 2

2007-02-17, kl 21:41

username

Medlem

Investerare

Hejsan, mitt namn är Patrik, och jag har en affärsidé. Den är rätt enkel, fö rman behöver inte göra så mycket.Men jag söker ett start kapital på ca 100.000kr lite mindre går också bra. Har ni det? Eller är ni ett företag som kan webbdesign och vill sponsra med en hemsida med dom funktioner jag söker så hör av er till [email protected]

//PA

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2007-02-18, kl 03:26

username

Medlem

Hejsan Patrik!

Till att börja med, 1) Affärsidén är ju sammanfattande för vad du vill att ditt företag ska utföra och som är nedskrivet i din affärsplan (för en sådan har du väl?).
2) Innan man kan tala om investeringar eller lån av pengar så är det viktigt att visa affärsplanen för dina intressenter och slutligen 3) Det finns ingenting som är enkelt!!! Tycker du att det känns så nu, ja då har du troligtvis inte tänkt igenom det ordentligt. Alla verksamheter har sina problem, frågan är bara hur man ska handskas med dem, och jag tror faktiskt inte du har tänkt i dessa banor riktigt, eller hur?

Så, för att komma till sak. Om du har en genomarbetad affärsplan med resultat budget och likviditetsbudget samt en beräkning på ditt kapitalbehov så är du välkommen att antingen sända över den till mig på [email protected] alternativt (mer än gärna) att vi bokar in ett datum då du får presentera idén och verksamheten för mig och mina kollegor.

Har du gjort ett bra arbete och att det finns utvecklingsmöjligheter så kan vi diskutera vidare därifrån vilken hjälp vi kan ge dig och på vilka villkor.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat