Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum ABC för dig som vill starta eget

Hur gör man?!

Inlägg 1 av 2

2007-01-08, kl 18:14

ElinM

ElinM

Inlägg: 34

Hur gör man?!

Jag ska starta upp dogwalking, alltså gå hem till folk och gå ut med deras hundar medan dom är på jobbet tex.

Men kan ingenting om detta med företag.

Är enskild näringsidkare det bästa för mig?
Hur gör jag för att starta det? Hittade nåt papper på bolagsverket.se, är det bara att skicka in det?
Hur funkar det sedan?
Är det nåt annat jag måste registrera eller ansöka om?

Vore supertacksam om någon kunde hjälpa mig med mina frågor.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2007-01-11, kl 12:01

Stiwenius

Stiwenius

Inlägg: 9

Det är precis sådan här frågor som är intressant.
1 Är du själv är helt klart enskild firma lättast både att driva och att registrera
2 Du har helt rätt med bolagsverket.se, där finns fullständiga blanketter för både namnregistrering och skatteanmälan, men bolagsverket behöver du bara om du vill registrera ett eget företagsnamn, däremot kan du registrerar dig hos skatteverket med ditt eget namn och sedan använda, vilket du skriver i anmälan ett företagsnamn utåt.
3 efter detta kommer du att få ut antingen en f-skattsedel eller en F/A-skattsedel, efter det är det bara att sätta igång och jobba med din affärside
4 du bör ha en bolagsförsäkring som täcker ditt område, samt kolla med kommunen om de kräver något speciellt
5 och det viktigast är att hålla ordning på alla papper och kvitton för bokföring och deklaration.

Har du fler frågor är du välkommen att ringa eller maila oss

Mvh
JBG Gruppen
Administration och ekonomi åt småföretagare
www.jbgroup.se
[email protected]
08-51176525
Joakim

Inläggets betyg
Svara Svara med citat