Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Starta Butik i Luleå

Inlägg 1 av 5

2004-10-12, kl 17:15

username

Krister
Selberg

Starta Butik i Luleå

Hej!
Jag är en karl på 24år som har funderingar att öppna en butik i Luleå.
Å jag behöver så mycket tips å råd som möjligt.
/Sensai

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2004-10-19, kl 15:44

jonathan

jonathan

ganska bred fråga, kan du specificera lite mer vad du tänker på? Vad ska det vara för butik? stor eller liten?
vilka produkter tänker du sälja?

Jag känner några med butik i centrala Luleå, Det verkar vara viktigt att ha butiken så nära storgatan som möjligt för att få komma nära kunderna som ogärna går på parallel gatorna. Men där är hyrorna förstås mycket dyrare också. Ett annat alternativ är att placera butiken på storheden kanske där allt fler personer rör sig.

jdk

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2004-10-21, kl 19:13

foretagande

foretagande

Ett litet tips, läs under tråden från tanke till handling, det kanske kan vara något för dig.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 4 av 5

2004-10-21, kl 21:14

username

Krister
Selberg

Citat:

Ursprungligen postat av:

ganska bred fråga, kan du specificera lite mer vad du tänker på? Vad ska det vara för butik? stor eller liten?
vilka produkter tänker du sälja?

Jag känner några med butik i centrala Luleå, Det verkar vara viktigt att ha butiken så nära storgatan som möjligt för att få komma nära kunderna som ogärna går på parallel gatorna. Men där är hyrorna förstås mycket dyrare också. Ett annat alternativ är att placera butiken på storheden kanske där allt fler personer rör sig.

Jag tänkte starta en detaljhandel för idrottare.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2004-10-25, kl 08:11

jonathan

jonathan

hej anewman!

"Jag tänkte starta en detaljhandel för idrottare" säger du.

Det jag tänker på när du skriver "detaljhandel för idrottare" är att kundunderlaget kan kanske vara begränsad beroende på vilka idrottsgrenar du avsiktar att satsa på. Alla människor idrottar ju inte som du vet.

En annan sak du kan tänka på är konkurrensen från tex Team Sportia, Stadium mm. Ska du speciallicera dig på några produkter som dom inte har kanske?

Det finns eller har funnits ett företag på på mjölkudden som heter "Nellas" som ägaren driver i garaget på villatomten. Han har specialicerat sig på styrketräning. Han säljer kläder, vitaminer, proteiner och allt man kan tänka sig som har med styrketräning att göra.

Kan det vara ett sätt att börja? Eller från lägenheten via en webb butik?

Bara några kommentarer, Lycka till !

jdk

Inläggets betyg
Svara Svara med citat