Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Uppfinningar & Patent

Någon som vet?

Inlägg 1 av 2

2007-07-06, kl 13:23

username

Medlem
#36461

Inlägg: 21

Någon som vet?

Hej.
Alla som någon gång har läst tex ullustrerad vetenskap vet att det brukar vara någon form av uppgift/klirgfråga på baksidan av tidningen.
Det är väldigt många tidningar som har sånna Uppgifter/kluriga frågor.
Vissa är lite enklare och vissa väldigt avancerade och svåra.
Jag undrar om det är någon som vet om det kanske finns något företag som gör sådanna frågor/uppgifter och sedan säljer dem till olika företag eller om företagen gör dem hittar på dem själva.
Det är nämligen så att jag skulle behöva ha ett samarbete med en person eller företag som kan göra sådana kluriga uppgifter och frågor till mig i dussintals varje månad och kanske till och med lite längre fram i tiden, varje vecka i dussintals.
Det är ett projekt jag håller på med och skulle vara jätte tacksam för svar om någon vet.
Mvh Firat Günes

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2007-07-06, kl 13:44

Magnus Olsson

Magnus Olsson

Inlägg: 351

Ett tips kan vara att kolla med olika lärare inom de ämnena som du behöver frågor till.

I vissa fall sätter tidningar själva ihop sina klurigheter utifrån den kunskap de har. I andra fall köper man in dessa precis som man köper in korsord av korsordstillverkare.

Tyvärr har jag inget konkret svar på någon tillverkare men ett tips kan vara att söka på korsordstillverkare på google, ringa dem och fråga. De kanske har kontakter till personer som samspelar på samma publicering fast i olika ämnen.

Själv arbetar jag mest med illustration och serier där är det heller inte ovanligt att man bygger kontaktnät på ett liknande sätt eller vet vem varje person/företag är som gör vad.

Med vänliga hälsningar

Magnus Olsson
Uddatorp AB
www.uddatorp.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat