Inlägg 1 av 8
2007-06-14, kl 21:02
Varning för K2M/ Keyinfo
Jag vill varna alla andra nystartade företagare som får en massa konstiga telefonsamtal under arbetsdagen.
EX: jag råkade före jul få ett samtal av K2M/Keyinfo, där de presenterade en marknadsföring på internet. De första veckorna ska vara gratis sen kostar det 199,- per vecka, om du inte säger upp avtalet. Jag sa att jag vill ta bara de 8veckorna som var gratis, vilket var helt OK enligt killen som ringde upp mig. Det var bråttomt att skriva på avtalet för de hade "dead line" sa han.
Jag skrev på, faxade iväg avtalen och försäkerhets skull skickade jag originalen till K2M med en påminnelse att det var bara den gratis delen jag hade beställt. Trodde allting var OK.
Till början av Februari, fick en faktura på drygt 20 000kr !
Kontaktade K2M på en gång, trodde det var bara en miss. Men Lydia i luren förklarade att jag har inte sagt upp avtalet!
Jag hade ju sagt att det var 8veckor inget annat, och skickat en påminnelse med originalen till er;sa jag. De hade inte fått några brev av mig, sa hon.
De mer eller mindre hotat mig om stämning och att deras advokat kommer se till att jag åker på att betala dyrt för det här..
Nu är vi tre olika företagare som fått beskriva för Tingsrätten i Malmö hur företaget K2M har misslett oss till en sån annonsering som kostar skjortan av oss. I värsta fall är det ju slut på vårt företagandet p.g.a de.
Det värsta är att de plockar inte ens bort annonsen på min hemsida från deras sidor!
VARNAR ALLA ANDRA SOM FÅR SAMTAL DÄR MAN ERBJUDER NÅGONTING GRATIS; DET FINNS INGENTING SOM ÄR GRATIS. DE VILL BARA LURA ER!
Sinuhe
Svara Svara med citat