Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

programmerare till unik affärsidé

Inlägg 1 av 2

2008-11-27, kl 16:45

username

Mattias

programmerare till unik affärsidé

Tjena!  Jag är en 29-årig civilekonom från Stockholm som söker en programmerare/ systemutvecklare för ett långvarigt samarbete.
Jag har en affärside som jag har funderat och arbetat själv med under en längre period.  Genom intervjuer och undersökningar jag gjort vet jag att affärskonceptet är väldigt eftertraktad idag. Det som gör den än mer intressant är att den är unik och kan man vara först ut på marknaden är det en enorm fördel.  
Vad du behöver kunna för att förverkliga denna idé är främst: 
Webbdesign: Gärna goda kunskaper i HTML, CSS, kunna lite JavaScript och kanske lite Flash, veta vad AJAX är
Webbprogrammering: Erfarenheter av PHP eller ASP.NET,
Databaser: Goda kunskaper i SQL, kunna lite databasnormalisering.
Generellt: Objektorientering med erfarenhet av .NET eller Java, Design Patterns
Ett plus är även om du kan konvertera video-format.
Du behöver inte kunna allt, men det är en riktlinje på vad som kan vara av en fördel. Som person är det givetvis viktigt att du har affärssinne, är pålitlig, social och trevlig och gillar att arbeta självständigt.
Jag söker alltså i dagsläget en kompanjon. Du kan vara fast anställd och ha detta projekt som fritidssyssla till en början tills vi säljer in det till företag för att sedan generera pengar.
I dagsläget har jag kommit en bit på vägen. Jag har en programmerare som kompanjon, men de utlovade två timmarna om dagen har blivit två timmar i månaden så jag försöker hitta en ny partner.
Detta kommer att bli stort i framtiden så känner du att du vill hoppa på tåget är du mer än välkommen att kontakta mig här på startaeget.se eller på min mail: [email protected]
Mvh
/ Mattias

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2009-03-22, kl 16:48

username

Mattias

Jag har nu arbetat en några månader med en programmerare och har kommit ett stort steg närmare slutprodukten.

Efter ytterliggare avhopp då utlovade timmar uteblivit(vilket verkar vara mer av en regel än undantag) söker jag nu en programmerare som har drivkraften och engagemang att offra timmar av sin fritid för att kunna göra detta företag till ett stort inkomstinbringande och utvecklande företag.

Som jag skrev tidigare är det helt unikt på marknaden och har enorm potential!

Hör av er om ni känner er träffade.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat