Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Finns det anställningsform där man ej betalar om de är sjuka

Inlägg 1 av 7

2009-06-03, kl 13:06

amelia

amelia

Inlägg: 59

Finns det anställningsform där man ej betalar om de är sjuka

Jag jobbar som konsult, timanställd och får inga pengar alls när jag är sjuk..

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2009-06-03, kl 14:05

plesner

plesner

Inlägg: 4

Kolla på ditt anställningsavtal vad det står som gör det möjligt. (Fast det kan ju också vara så att din arbetsgivare gör fel som inte betalar sjuklön.)

www.resultatverkstan.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2009-06-03, kl 14:10

amelia

amelia

Inlägg: 59

ska kolla genast..

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2009-06-04, kl 10:22

stifor

stifor

Inlägg: 386

Om du jobbar som konsult (med fskattsedel) får du inte ersättning av uppdragsgivaren ifall du är sjuk.Har du enskild firma så ska du anmäla till försäkringskassan och får då ersättning därifrån, med normalt 1 karensdag.Har du däremot AB får du inget från försäkringskassa de första 14 dagarna.

Stig Forsberg
eFRedo Bokföringsprogram - www.enskildfirma.nu
AbRedo Bokföringsprogram - www.abredo.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2009-06-05, kl 09:41

amelia

amelia

Inlägg: 59

Där jag är konsult nu är jag behovsanställd, det har inte med min f-skatt att göra.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2009-06-13, kl 12:06

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 1