Ja, gör inte som en jag känner bara. Han sade upp sig direkt och tog ett stort banklån. Visserligen tog han över en rörelse, men nästan all vinst går till ränta/amortering. Så låna inte utan säkerhet, utan tag helst ett lån med säkerhet och låg ränta (om du har råd att betala ränta, annars skall du inte låna alls). Det är inte bra att missa räntebetalningar eller andra betalningar, eftersom du evetntuellt i framtiden behöver hjälp med fler banklån. Annars kan du ju hitta någon du litar på och starta ihop med den personen, antingen att personen går in med pengar eller också både pengar och tid. Att ha en kompanjon gör ju saker enklare, särskilt om ni delar arbetsbördan, då kan man ju vara sjuk eller resa bort utan någon större katastrof. Jag skulle i vilket fall inte stanna kvar där jag inte trivdes, om jag var du. Trivsel i hem och arbetsliv är viktigt och motverkar utbrändhet. Trivs man inte på jobbet kan det faktiskt till slut leda till utbrändhet och sjukskrivning, vilket inte är kul.
Välkommen till företagarvärlden och lycka till!