Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Vet inte riktigt hur jag gör?

Inlägg 1 av 2

2007-08-24, kl 11:00

username

Marlene

Inlägg: 1

Vet inte riktigt hur jag gör?

Hejsan!

Jag är en mamma på 29 år som vill hålla på med djur och omplacering av djur.
Jag vet att det låter corny men jag brinner verkligen för det här!

Jag har under mitt liv omplacerat hundar, katter, smådjur, hästar och nästan allt där i mellan.
Men grejen är den att jag har familj nu o vi är fem personer som ska samsas om platsen i huset. Ja kan förstå om alla tycker att nä dra inte på dig en massa nu när du har barn osv, det har jag hört förr och nej det är inte lönsamt och du blir ruinerad mm, mm.

Jag vet vad jag vill och jag vet hur mycket jobb det är men nu är det så här att jag vill göra det här och jag vet att bara jag får en bra start så kommer det att rulla in hela tiden, som tax en bra hemsida så jag kan beskriva där hur det fungerar och så.

Men jag vet inte vart jag ska börja för om jag talar om att jag finns nu utan att ha förarbetat någonting så sitter jag ju i kletet sen.

Mvh Marlene!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2007-08-24, kl 11:12

username

Medlem
#51126

Inlägg: 6

Jag har ingen superkoll på regler angående att arbeta med djur. Men det finns nog vissa krav och det borde du ju kunna hitta på djurskyddsmyndighetenssida. Sedan känns det som att du borde ha en lokal eller byggnad i närheten av där du bor för alla djur lämpar ju sig inte att ha inne.

Ser att du omplacerat hästar tidigare och där kommer det med regler in. Jag vet att det är ju vissa krav på boxstorlekar och takhöjd som du kanske bör veta mer om.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat