Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Affiliate - vilka är bra?

Inlägg 1 av 5

2007-08-17, kl 22:46

mlundgren

mlundgren

Inlägg: 204

Affiliate - vilka är bra?

Hej!
Funderar på att ansluta vår sida till något affiliate-program. Nån med erfarenhet, och som kan rekommendera något? Vill endast ha seriösa annonser, och få så mkt betalt som möjligt.
Vilka belopp rör det sig om; per klick, per köp osv.

Mikael
Lundgren Creative
http://www.l-c.se

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2007-09-15, kl 21:27

username

Medlem
#52214

Inlägg: 11

Hej,

Det finns några olika, www.tradedoubler.com (jag tycker att det är alldeles för komplicerat)
www.affiliator.com Kan inte så mycket om dom, medlem men har inte själv nyttjat det.
www.syno.se nytt system som lanseras i oktober-november, det lär bli något introduktionserbjudande som kan var värt att kika på.  

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2007-11-18, kl 11:14

username

Medlem
#52674

Inlägg: 4

Jag rekommenderar Tradedoubler, är inte alls krångligt, sedan finns det även Agentinteractive (www.agentinteractive.se)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2007-11-18, kl 11:38

websupporten

websupporten

Inlägg: 220

1. Adsense är lättast, samt... den skickar dina besökare rakt av i armarna på dina konkurrenter ;-)

2. Tradedoubler är bäst i Sverige - visnterna är små ändå.

Det finns hur många aff program som helst, beror på hur mycket tid du vill lägga ner och hur många sajter man/kvinna(!) har.

De största vinsterna från aff program finns på de välbesökta sajterna med spamliknande innehåll typ aftonbladet - jag hatar deras windows pop ups! T ex man läser om Zlatans framgångar i Inter och då poppar det upp världens smartaste halv-meters-banner-för-stringtrosor... ;-)

Slutsats:
Oavsett vilken aff program ni väljer, se till att ni har relaterad reklam (text och banners)!

Men även där kan det bli fel som jag skrev i punkt ett ovan:
Jag hade en jätteroligt exempel där på en fotbollsajt som hade GoogleAdsense dök det upp reklam för motsåndarnas lag... (tänk t ex AIK vs DIF) -- det var rabalder efteråt -- några mindre  begåvade "fans" med cancerliknande "frisyrer" blev minst sagt ilskna -- de trodde att webbmastern hade bytt lag... I praktiken var det "tekniskt fel" - man kan nämligen FILTRERA BORT annonser från konkurrerande företag/fotbollslag i vårt exempel/...

Det var svårt att "filtrera bort" hela världen, för att all ni som älskar sport vet att just Ert lag är den bästa worldwide, eller hur? ;-) Vad hände då - man tog bort google adsense från denna sajt och filtrerade bort alla skinheads från sajten. Det blev fred på jorden och inga reklamintäkter i förtsättningen ;-)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2007-11-18, kl 13:27

username

Medlem
#52674

Inlägg: 4

Jag är ute efter fler affiliatebolag för min branch "bank & lån" .
Någon som vet av andra än TRadedoubler, zanox, agentinteractive för detta?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat