1. Adsense är lättast, samt... den skickar dina besökare rakt av i armarna på dina konkurrenter ;-)
2. Tradedoubler är bäst i Sverige - visnterna är små ändå.
Det finns hur många aff program som helst, beror på hur mycket tid du vill lägga ner och hur många sajter man/kvinna(!) har.
De största vinsterna från aff program finns på de välbesökta sajterna med spamliknande innehåll typ aftonbladet - jag hatar deras windows pop ups! T ex man läser om Zlatans framgångar i Inter och då poppar det upp världens smartaste halv-meters-banner-för-stringtrosor... ;-)
Slutsats:
Oavsett vilken aff program ni väljer, se till att ni har relaterad reklam (text och banners)!
Men även där kan det bli fel som jag skrev i punkt ett ovan:
Jag hade en jätteroligt exempel där på en fotbollsajt som hade GoogleAdsense dök det upp reklam för motsåndarnas lag... (tänk t ex AIK vs DIF) -- det var rabalder efteråt -- några mindre begåvade "fans" med cancerliknande "frisyrer" blev minst sagt ilskna -- de trodde att webbmastern hade bytt lag... I praktiken var det "tekniskt fel" - man kan nämligen FILTRERA BORT annonser från konkurrerande företag/fotbollslag i vårt exempel/...
Det var svårt att "filtrera bort" hela världen, för att all ni som älskar sport vet att just Ert lag är den bästa worldwide, eller hur? ;-) Vad hände då - man tog bort google adsense från denna sajt och filtrerade bort alla skinheads från sajten. Det blev fred på jorden och inga reklamintäkter i förtsättningen ;-)