Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Bokföringsprogram?

Inlägg 1 av 8

2008-01-07, kl 12:51

linusji

linusji

Inlägg: 69

Bokföringsprogram?

Hej! Jag skulle vilja köpa ett dataprogram för att hantera bokföring, faktura och bokslut(EF). Jag har fått lite tips om "BLA Start" som säger det är bra, är det nån som har använt det? Jag har oxå hört om ett annat program som man betala bara en gång som heter BAS eller nåt liknande. Jag vet inte vilken jag ska välja och skulle gärna vilja höra vad ni på forumet har för erfarenhet. Tack!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 8

2008-01-07, kl 13:36

username

Kent

Inlägg: 204

Det finns en del gratisprogram som du kan använda. Winbas heter ett som är en bra början för nyföretagare som inte har så stor bokföring än. Finns några till som är gratis.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 8

2008-01-07, kl 19:50

RAT

RAT

Inlägg: 20

Unibas finns också som verkar bra och är till för mindre till större bolag, engångskostnad ca 1500:-

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 8

2008-01-07, kl 22:32

hfohrman

hfohrman

Inlägg: 368

BLA start och Unibas är som program som man kan köpa och sedan inte betala mer. Problemet är att om du vill ha uppdateringar får du nog offra en peng på support från år 2.

Och uppdateringar kan man väl gissa att det behövs framöver. Vår regering måste väl visa att dom är företagarvänliga någon gång och komma med lite större ändringar än 3 månaders moms.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 8

2008-01-08, kl 11:20

linusji

linusji

Inlägg: 69

Tack för alla svar. BLA start har jag kollat lite och det kostar 780/år från andra året. Unibas ser verkligen användarvänligt ut, men som Hans Fohrman säger, det behövs uppdateringar när det blir ändring av systemmet. Unibas tar 400 för ett års service och uppdatering. Så jag antar det inte finns nåt "engångskostnad" egentligen. Jag har testat Winbas, men tyvärr tycker jag detta program bara är krånligt.

Jag tror jag ska ge mig på Unibas, men först ska jag testa BLA starts demo. Tack igen för all hjälp.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 8

2008-01-08, kl 14:52

mlundgren

mlundgren

Inlägg: 204

Jag har kört Unibas ett tag, och tycker det funkar bra. Och om det skulle bli nåt krångel, så får man snabb hjälp av supporten.
= Rekommenderas

Mikae

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 8

2008-01-08, kl 19:02

hfohrman

hfohrman

Inlägg: 368

Du kan ju kolla eFRedo http://www.enskildfirma.nu/ också
Dessutom har visma SPCS kommit med en ny version av Enskild Firma. Den nya versonen är klart bättre än den gamla. http://www.vismaspcs.se/butik/prod.asp?dummy=&sida=frame_left_ny&sku=FIRMA%2ENEDL




Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 8

2008-02-25, kl 09:41

lindhe

lindhe

Inlägg: 2

REKO (www.rekoonline.se), kostar ca 1500 i engångskostnad. Inga dyra serviceavtal osv

Inläggets betyg
Svara Svara med citat