Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Export & Import

Fraktkostnad på 30 kg från kina/asien hur mkt kostar det?

Inlägg 1 av 6

2008-12-14, kl 01:54

Vilsen

Vilsen

Inlägg: 47

Fraktkostnad på 30 kg från kina/asien hur mkt kostar det?

Har kontakt med en producent i kina som säljer metallskåp. Dem är på 30 kg /st.

Säg att jag har en avtal med dem och drop shippar deras produkter. Dvs när en kund beställer då vidarebefodrar jag detta till producventen som då skickar varan. Hur mkt blir det ungefär i fraktkostnader inkl extern logistikhantering av moms, och tull?
Följdfråga,  gäller samma fraktkostnad till hela norden?

www.trcore.com - Importera från Kina+ 3D-skrivare leverantör

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2008-12-14, kl 08:40

username

fdsfdsfs
ssssffsd

Inlägg: 13

Frakten vet din producent och skulle jag gissa på 30kg . . så över 2000kr i frakt hade inte förvånat mig.
kan vara samma fraktkostnad, men vissa transportföretag har olika stora nät i vissa länder alltså kan det bli dyrare, samt om dina kunder befinner sig på avlägsna platser, då kan det tillkomma avgifter.

Tullen kommer oftast tilllsammans med leveransen då fraktbolaget förtullar åt dig, du kan säkert tulla varan själv men måste bli väldigt krångligt när du säljer till andra länder.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2008-12-14, kl 11:54

Vilsen

Vilsen

Inlägg: 47

Tack för svaret.

OKej så det blir ca > 2000 kr inkl förtullning.
Jo, meningen är att jag ska slippa sånt med att jag ska lösa ut paketet, tullning osv, utan det ska vara fraktbolaget som fixar allt ända till slutkund.

Skall kolla upp det närmare med dhl.

www.trcore.com - Importera från Kina+ 3D-skrivare leverantör

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2008-12-14, kl 13:26

username

fdsfdsfs
ssssffsd

Inlägg: 13

Ja dom där 2000 var bara en uppskattning, jag har skickat paket som väger ca 5 kg och det kostar upp mot 500kr ibland.

Så bästa är att snacka med fraktbolaget, berätta vilken vikt det rör sig om och måtten på paketet så ger dom dig ett exakt pris.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2009-12-01, kl 10:15

bizzniz

bizzniz

Inlägg: 36

Frakten jag betalar är mellan 60-100 kr/kg, sen kommer tull och moms till.
Som i mitt fall fraktbolaget UPS eller DHL sköter.

***DEN NYA EKONOMIN***
Ekonomin, Jobb och företagande tar sig nya former och vi måste hänga med. Här får ni tips och trix. Gilla, dela denna gärna. :-)
https://www.facebook.com/dennyaekonomin/

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2009-12-01, kl 10:17

bizzniz

bizzniz

Inlägg: 36

Det skulle väl vara möjligt att du betalar alla avgifter till transportföretaget, men att dom skickar det direkt till din kund.

***DEN NYA EKONOMIN***
Ekonomin, Jobb och företagande tar sig nya former och vi måste hänga med. Här får ni tips och trix. Gilla, dela denna gärna. :-)
https://www.facebook.com/dennyaekonomin/

Inläggets betyg
Svara Svara med citat