Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Webshop -Affärside

Inlägg 1 av 3

2007-10-09, kl 21:29

username

Kevin

Inlägg: 7

Webshop -Affärside

Hejsan!

Jag jobbar just nu med 3 vänner och bygger upp en ny och intressant dejting sida. Men nu rullar det sista av sig själv och jag har redan satt igång med nya projekt.

Jag har egentligen inte en unik affärsidee,  utan en nuvarande affärsidee med stor potential!
Alla som jobbar eller säljer något på internet är ju i behov av en webshop, idag finns det flera företag som erbjuder helhetslösningar för en skräddarsydd webshop och tar betalt allt från 69 kr/mån -1000kr/mån! nu pratar jag om svenska bolag.

Min tanke är att starta en sajt som erbjuder färdiga och skräddarsydda webshopar för ungefär 130kr/mån med alla betalningslösningarr etc och då inrikta mig på den internationella marknaden.

Eftersom jag sitter på en riktigt GRYM och BRA COM domän för detta så är det egentligen bara att sätta igång.

Jag kan ge ett exempel: Vi säger att ENBART 600 företag runt om i världen köper en skräddarsydd webshop så ligger vinsten på ca: 430.000 kr!!!

Jag vet att konkuransen är hård, men eftersom denna domän säljer sig själv i stort sätt så finns det möjlighet!

Jag har inga investeringspengar, och jag har ingen ledig Webdesigner med dom erfarenheterna som krävs just nu.

Utan det jag söker är en person (gärna) i gbg området som är grym på webdesign och sökoptimering kanske marknadsföring som vill bli min partner i detta. Ser gärna att du är en målmedveten person som brinner för det du gör och vill tjäna pengar! och är beredd att lägga ner MYCKET jobb och ambition!

Eller en investerare som vill köpa in sig i detta konceptet.

har du frågor är du välkommen att maila!  [email protected]

mvh/ Kevin

Ge Aldrig UPP!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2007-10-09, kl 23:54

username

Anders
Svensson

Inlägg: 14

Men, ska du inte ha en webbshop-programvara också? Och dessutom är nog vi alla lite sugna på att få veta vad det är för domännamn du har! ;-)

-

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2007-10-10, kl 01:12

username

Kevin

Inlägg: 7

Anders Svensson: Men, ska du inte ha en webbshop-programvara också? Och dessutom är nog vi alla lite sugna på att få veta vad det är för domännamn du har! ;-) Tanken är att sälja färdiga lösningar, jag kan själv inget om webdesign eller liknande. men enligt dom jag pratat med kan man bygga sånna mallar för just detta ändamålet.
domänen är enligt mig och andra riktigt bra.  medans vissa inte gillar det.  men jag vill inte berätta just nu faktiskt.
hoppas du förstår.
/mvh Kevin

Ge Aldrig UPP!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat