Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Städfirma - är det lönsamt?

Inlägg 1 av 5

2009-06-03, kl 08:16

amelia

amelia

Inlägg: 59

Städfirma - är det lönsamt?

Jag är säljare och är ganska säker på att jag får ihop mycket jobb, men är det lönsamt? Jag ska inte städa själv, utan ha en timanställd (vilket även innebär att jag inte är´skyldig att betala sjukpenning m.m. va?)

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2009-06-03, kl 10:31

plesner

plesner

Inlägg: 4

Tim-"anställning" är inte en anställningsform utan bara en överenskommelse om att lönen beräknas på antal arbetade timmar i stället för månader. Om du har schemalagt en timmis och han/hon blir sjuk, ska han/hon sjukskriva sig precis som vanligt.Bara krångligare att räkna på alltså, inte enklare för dig som arbetsgivare. Städjobb brukar ju vara regelbundna så en tillsvidareanställning på deltid är nog lika bra./Åsa

www.resultatverkstan.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2009-06-03, kl 11:45

amelia

amelia

Inlägg: 59

Det finns ingen anställningsform, där man inte ebhöver betala sjuklön..Jag får nämligen inga pengar när jag är sjuk..

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2009-06-03, kl 13:10

amelia

amelia

Inlägg: 59

Ok..om man har en tillsvidare.. är det stor chans att få det att rulla och vara lönsamt elelr är det mest admin, trasssel för lite pengar?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2009-06-04, kl 15:02

username

Medlem
#37708

Inlägg: 1

Som svar på din fråga måste jag tveklöst svara ja.Var seriös och ha ett kvalitetstänk och var inte rädd att ta betalt för tjänsten, prisdumpning är ett av de sämsta sätten att nå framgång.Sträva efter att bli kontrakterad, det ger dig större trygghet som företagare samt att det är nästan en förutsättning för att våga anställa personal.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat