Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum ABC för dig som vill starta eget

HJÄLP!!!

Inlägg 1 av 3

2007-09-21, kl 22:40

username

Jonas
Celedon
Celedon
Andr

Inlägg: 2

HJÄLP!!!

Hej!

Jag är intresserad av att börja impotera från kina är  det någon som vet vad för bolagsform man ska ha och ungefär start budget?
Hur funkar det med moms skatt och tull avg?
 
tack på förhand

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2007-09-22, kl 02:30

username

Kent

Inlägg: 204

Hej Jonas!
Budgeten kan du endast svara på själv hur mycket du har. Men ska du få lönsamhet från Kina bör du ha en ganska rejäl budget. Många av de kinesiska företagen kräver att du beställer större mängder av dom annars är det ingen idé att göra affärer med dej. Ska du då också ha en vettig ekonomi på frakten får du räkna med att den tar upp till 2 månader normalt sett. Du skriver inte vad det är du har tänkt importera så då är det lite svårt att säga hur stor budget du bör ha.
Du undrar också över vilken bolagsform du ska ha. Det beror bl.a. på hur mycket du har tänkt satsa både tidsmässigt och pengamässigt. Ska du börja i liten skala för att känna på det räcker det med enskild firma. Om du ska bilda aktiebolag kan du ta beslut om senare. Ska du börja i större skala med en gång bör du själv fundera på vilken bolagsform du bör ha. Du kan fråga dom på Nutek eller nyföretagarcentrum om detta.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2007-09-27, kl 15:30

ericssonstrading

ericssonstrading

Inlägg: 69

Jag importerar från Kina idag och började med ca 30 000 i startkapital. Du får betala tull och moms vid införandet. Titta gärna in på www.ericssonstrading.se för att se mina produkter.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat