Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 3

1 2 3
Forum Affärsidéer

Kläd butik...

Inlägg 1 av 24

2004-09-22, kl 08:44

username

Robert
Eriksson

Inlägg: 11

Kläd butik...

Hejsan!!!
Jag söker kläd grossister men det ska vara morderna kläder för ungdommar??
Och så söker jag en medarbetare som är intreserad av mode och utav att starta eget... Jag funderar på att starta egen mode butik i karlatad, eftersom jag vet att det behövs.. hör va dig om du verkar vara interserad.. mVh robert

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 24

2004-09-22, kl 11:44

username

Patrik
Radacic

Inlägg: 13

Bor själv i Sunne. Finns det inte redan massor av butiker i Sunne? Vilken är din målgrupp?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 24

2004-09-22, kl 17:35

username

Robert
Eriksson

Inlägg: 11

Visst finns det butiker i sunne men jag tror att det flesta åker till karlstad för att köpa nya kläder.. Och i karlstad finns det inte så mycket intresanta butiker, de gammla vanliga som har funnis där i flera hundra år:)
Min målgrupp är mellen 16-25..

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 24

2004-09-22, kl 20:25

username

Patrik
Radacic

Inlägg: 13

Var inne på Carlings igår faktiskt i Karlstad o de hade otroligt tuffa kläder. Ska starta ett klädmärke men lansera det online. Ska försöka sälja in mig hos andra företag så får se hur det går. Mindre utgifter om man håller sig till Internet :)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 24

2004-09-23, kl 03:21

username

Jonas
Bergström

Inlägg: 5

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hejsan!!!
Jag söker kläd grossister men det ska vara morderna kläder för ungdommar??
Och så söker jag en medarbetare som är intreserad av mode och utav att starta eget... Jag funderar på att starta egen mode butik i karlatad, eftersom jag vet att det behövs.. hör va dig om du verkar vara interserad.. mVh robert



Hej jag är i det stadiet att ja kan få tag i riktigt bra kläder med riktigt bra priser men vet inte riktigt vad jag ska göra med dom...vad det är för kläder spelar mindre roll då det sys upp efter vad jag beställer (finns även uppsytt)...mitt största problem är att jag måste beställa i stora mängder.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 24

2004-09-23, kl 09:27

username

Patrik
Radacic

Inlägg: 13

Tyvärr är det ju alltid så att om man ska köpa billigt så ska det vara i stora mängder. jag kommer troligtvis betala ca 10-15 kr per t-shirt men kommer att ha höga marginaler så det gör inte så mycket :)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 24

2004-09-23, kl 14:15

username

Jonas
Bergström

Inlägg: 5

Citat:

Ursprungligen postat av:

Tyvärr är det ju alltid så att om man ska köpa billigt så ska det vara i stora mängder. jag kommer troligtvis betala ca 10-15 kr per t-shirt men kommer att ha höga marginaler så det gör inte så mycket :)



ok! jag betalar ca 8kr per t-shirt och 15kr för finare tröjor, sen kna ja få uppsytt vad jag vill ha...det är det som jag tycker är kul med mitt erbjudande...om ja vill så skulle ja kunna sy upp 1000st canadian goose jackor ifall ja skulle vilja, nu ska jag inte göra det eftersom det är olagligt och dessutom så beställer jag dom nu så får ja dom typ i mitten av december så då är det lite sent.
men om man kommer på en t-shirt som man tycker är värd att satsa på så syr dom upp så många som man vill ha.
även jackor, byxor och skor.
en fråga bara var köper du in dina varor??

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 24

2004-09-23, kl 21:00

username

Patrik
Radacic

Inlägg: 13

De leverantörer jag har hittat hittils är NewWave och HANES och några fler. NewWave äger bla Clique och några andra märken. Så jag köper inte direkt från någon fabrik. Har du koll på några fabriker?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 24

2004-09-23, kl 23:36

username

Maya
EK

Inlägg: 13

ok! jag betalar ca 8kr per t-shirt och 15kr för finare tröjor, sen kna ja få uppsytt vad jag vill ha...det är det som jag tycker är kul med mitt erbjudande...om ja vill så skulle ja kunna sy upp 1000st canadian goose jackor ifall ja skulle vilja, nu ska jag inte göra det eftersom det är olagligt och dessutom så beställer jag dom nu så får ja dom typ i mitten av december så då är det lite sent.
men om man kommer på en t-shirt som man tycker är värd att satsa på så syr dom upp så många som man vill ha.
även jackor, byxor och skor.
en fråga bara var köper du in dina varor??[/CITAT]

Du skulle kunna starta upp ett eget klädmärke, gå ihop med några personer (från olika städer) och öppna några butiker (kedja) i storstäderna som Göteborg, Stockholm och Malmö.

Här är det viktigt att dina produkter är av en hög kvalité samt representerar modet som finns på marknaden. Du kan gå på olika modemässor (främst i Italien för masstillverkade kläder ”prêt à porter”) eller bara besöka t.ex. olika kläddesigners webbsidor.

Ett annat alternativ är att starta partiförsäljning av kläder till billigare priser i Norden (väldigt populärt i USA, men väldigt få här i Norden som säljer till dyra priser).

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 24

2004-09-24, kl 11:22

username

Patrik
Radacic

Inlägg: 13

tanken är att starta ett klädmärke som kommer att sprida sig och leda till en kedja såsmåningom. tanken är att kvalitéten ska göra att vi kan ta mer betalt och då få en bra marginal. Modet kommer att vara det senaste och jag har även kontakter inom modebranschen. "Only time will tell" som man säger :)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 3

1 2 3