Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Fotograf?

Inlägg 1 av 8

2007-01-21, kl 14:46

username

Medlem

Fotograf?

Någon som vet om det finns plats på marknaden för en ny, ung och 18-årig fotograf? Och hur svårt är det egentligen att starta eget företag som fotograf?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 8

2007-01-23, kl 07:34

username

Medlem

Hej Jimmy.
Det är inte svårt när man har vilja, du gör rätt, det är mycket jobb att starta, gör inte stor invertion och prova.
Milla www.raff.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 8

2007-02-03, kl 23:17

larsarenander

larsarenander

Jag har träffat många kända fotografer under mina år där Sven Hörnell bör räknas till den främsta (bl. lapporten på frimärke). Jag hjälper till med start av företag och ekonomistyrning och mitt råd är att börja med att arbeta på någon tidning så du får lite rutin och kanaler därefter kan du smyga igång lite hemma med ett företag under vissa premisser. [email protected]

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 4 av 8

2007-05-05, kl 11:55

username

Jens
Deluxe

Vad är det du har tänkt att fotografera? Press, mode?
Att starta företaget är jättelätt. Tar inte mer än en kvart på http://www.bolagsverket.se/.
Att sedan tjäna pengar som fotograf är det svåra. Räkna med minst 2 år innan du har kunder så att du kan leva på enbart fotograferandet.
Det finns alltid plats för en duktig fotograf. Det gäller bara att skapa sina egna arbetstillfällen. Att få folk att förstå att de behöver fotografier på just den här saken. Sen gäller det att ringa tillbaka till eventuell kunder (det är ingen som kommer att ringa dig och be att du fotograferar den första tiden)
Vad har du plåtat innan?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 8

2007-05-05, kl 12:05

Magnus Olsson

Magnus Olsson

Det är också bra om du läser in dig på upphovsrätten som ger dig insikt i vilka rättigheter du bevakar som fotograf. Den finns på regeringens webbsida. Du kan också kolla upp www.blf.se

Mvh

Magnus Olsson
Uddatorp AB

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 8

2007-05-05, kl 13:26

larsarenander

larsarenander

Man kan också ha egen utställning av fotografier. Själv har jag fotograferat i snart 50 år och aven filmat men foto är det som är bäst. Själv sålde jag även bilder utav fd stjärnfotografen Sven Hörnell som verkade i Riksgränsen under många år  och gjorde boken mitt lappland samt finns med på ett frimärke lapporten. mitt närmaste projekt inom foto är en gammal släktings fotografier utav kråkindianer med hövding, son och medicinman   bl.annat, drygt 100 år gamla. Detta vill man ha på ett flertal muséer.
Att ge sig in på något område där man är ensam kan ge god avkastning. Mig går det att nå även på [email protected]

Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 7 av 8

2007-05-06, kl 17:37

username

Alex
Goldman

Lars:

Har du någon hemsida där man kan kolla vilka tjänster du erbjuder, mm?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 8

2007-05-06, kl 18:58

larsarenander

larsarenander

Jag har en hemsida men den är inte aktiv för närvarande men om du går till min e-post kan vi diskutera vidare.
Lars

Inläggets betyg
Svara Svara med citat