Inlägg 1 av 7
2009-06-01, kl 23:00
Kund som vägrar betala faktureringsavgiften?
Hej!Jag har en kund som mejlade följande till mig idag:Jag har betalt XXX:- för faktura XXX, jag har alltså dragit av 29:- i faktureringsavgift då det inte avtalats oss emellan.Till saken hör att kunden den 16 april 2009 beställde kataloger från oss i vilka våra köpvillkor kan läsas. Där kan kunden bl a läsa följande: Vi bifogar fakturan med e-post för att skona miljön. Vill du att vi skickar med vanlig post så kan du begära detta. Tala då om vart fakturan ska skickas. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta. Eventuella invändningar mot ordern göres inom 5 dagar. Faktureringsavgift på 29 kr tillkommer.Kunden ringde sedan till oss den 20 maj och beställde lite varor. Varorna levererades snabbt till kunden och faktureringsavgift fanns med på fakturan.Skulle jag ha upplyst kunden i telefon om att det tillkommer en faktureringsavgift trots att kunden sedan tidigare fått våra kataloger och alltså hade haft chans att läsa våra köpvillkor innan beställning?Ska jag acceptera och ge kunden rätt eller ska jag kräva in avgiften?Kan någon här ge mig ett gott råd ang. detta så blir jag glad!MvhCina
Cina
Svara Svara med citat