Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Lagar & Regler

En kund

Inlägg 1 av 3

2004-09-15, kl 08:26

username

Mattias
Andersson

En kund

Startade i början av året min enskilda firma. Tanken var att jag skulle ha ett fåtal kunder men nu har min enda kund hållit sysselsatt. Jag är konsult och fakturerar per timme och sitter ej på i kundens lokaler. Skulle detta kunna bli ett problem? Det finns väl några regler runt f-skatten?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2004-09-16, kl 01:32

username

Staffan
Bengtsson

Citat:

Ursprungligen postat av:

Startade i början av året min enskilda firma. Tanken var att jag skulle ha ett fåtal kunder men nu har min enda kund hållit sysselsatt. Jag är konsult och fakturerar per timme och sitter ej på i kundens lokaler. Skulle detta kunna bli ett problem? Det finns väl några regler runt f-skatten?

Det skulle kunna innebära problem för din F-skattsedel. På http://www.skatteverket.se/broschyrer/432/43207.pdf kan du läsa mer.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2004-09-16, kl 16:28

foretagande

foretagande

Det viktigaste är att du är självständig mot din kund, bla att det finns möjlighet för dig att jobba med andra kunder om du vill, att du kan säga upp avtalet med din kund, att du stå för material mm. Kan du visa detta så borde det vara OK, men det är viktigt att du ändå marknadsför dig och söker andra uppdrag även om du just nu inte har tid att ta dem.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat