Inlägg 1 av 6
2008-08-30, kl 22:20
Uppskattad försäljning/besökare...
Jag är i startgroparna att dra igång nu efter en tids förberedelser. Känner mig så bra förberedd jag kan bli med genomgående bra koll på alla faktorer som bör uppfyllas och tänkas på innan start, med mkt bra hjälp från detta forum ska tilläggas.
Det enda, och stora, frågetecknet som kvarstår är: Hur många besökare kan man tänkas dra till sig och hur stor försäljning kan man räkna med vid start? Förstår att frågan egentligen är omöjlig att svara på då givetvis marknadsföring och typ av produkt spelar väldigt stor roll.
Var på en föreläsning där bla Jetshop deltog, de berättade om e-handel i alla dess former och bla om någon som sålde the (eller te) via internet. Hon hade x antal tusen besökare i veckan och väldigt bra hitrate på försäljning, vilket i mina öron låter alldeles otroligt för en sådan typ av produkt, men sant.
Vad är erfarenheten ibland er som kört igång, lockar ni fler eller färre besökare än ni räknat med? Säljer ni mer eller mindre än beräknat vid start? Hur många/mycket handlar det om? Utveckla gärna med typ av produkt ni säljer o.dyl.
Jag kommer starta inom sportfiske och vara nischad mot beten och tillbehör...
Tacksam för alla svar och åsikter jag kan få!
Tack på förhand!
Svara Svara med citat