Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Jobba i Spanien?

Inlägg 1 av 4

2004-09-12, kl 19:24

username

Mattias
Hagelin

Inlägg: 1

Jobba i Spanien?

Hej. En kompis till mig har fått nys om en tom lokal nere i Fuengirola, solkusten. Det finns även en lägenhet där. Problemet är bara att han har en fam,ilj här som verkar lite trögflyttad. Så om det inte blir att vi två åker ner så kanske det finns nån annan som vill. Branchen vi hade tänkt var bageri, i sånna fall behövs det investeras i maskiner. Men jag kan tänka mig att kränga svenska märkeskläder lika gärna.

Mattias

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2004-09-13, kl 18:46

username

Joel
Corneliusson

Inlägg: 36

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej. En kompis till mig har fått nys om en tom lokal nere i Fuengirola, solkusten. Det finns även en lägenhet där. Problemet är bara att han har en fam,ilj här som verkar lite trögflyttad. Så om det inte blir att vi två åker ner så kanske det finns nån annan som vill. Branchen vi hade tänkt var bageri, i sånna fall behövs det investeras i maskiner. Men jag kan tänka mig att kränga svenska märkeskläder lika gärna.

Mattias




hehe bageri eller kläder alltså, lite skillnad där.. har du ens hunnit göra et markandsundersökning ang svenska märkeskläder i Spanien? Hur stort är suget? Demkanske ens inte kör med samma stil ? Samt vilka märken hade du tänkt dig ? JL/WE , Tiger ? .... låter ju härligt att dra ner till spanien o starta upp nått men det får ju vara lite mer genomtänkt :)
Är du bagare annars ?

Ha en bra dag..

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2004-10-04, kl 11:47

username

Mathias
Ståhlgren

Inlägg: 1

Hej... Jag håller på med att försöka starta upp en klädbutik i min hemort. Jag har en helt färdigt genomarbetad affärsplan med hjälp av NyFöretagarCentrum som jag också gått på starta eget kurs med. Jag ska ha ett Ab så jag har kontaninsats och har också fått starta eget bidrag. Jag har färdigt med leverantörer såsom WE, Encore, Acne, mm. Allt är alltså färdigt förutom det viktigaste och det är banklånet som jag har väldigt svårt med att få. Något bra skäl har dom inte gett förutom då att jag inte har någon erfarenhet och jag har kontakt med almi också... Så därför låter din idé väldigt intressant för det kanske finns en möjlighet o starta utomlands istället. Tanken har allt slagit mig också, tycker du detta låter intressant så maila gärna mig på... [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2004-11-17, kl 21:25

username

Kay
Almqvist

Inlägg: 3

Har du kollat vad lokalen är avsedd för i Spanien?
Du får inte bara ändra karaktär på den hur du vill, då måste du ansöka.
Kolla det först.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat