Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Inköp. Ångervecka

Inlägg 1 av 2

2004-09-08, kl 23:20

username

Borttagen
medlem

Inköp. Ångervecka

Blev präktigt bondfångad av en försäljare av bläckpatroner per telefon. Gick med på att köpa en provförpackning till vår ideella förening. Orderbekräftelsen lydde på 2 x 5 pack
för 6.780 kr inkl moms !! Blankett för ångervecka fanns med och skickades omedelbart. Kom nu i retur med påståendet att ångervecka ej gäller för företag, och att varorna skickats. Vi gör inte av med dem på 10 år..... Vet någon om detta med företag stämmer, och hur skall jag bevisa att jag ej beställt dem?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2004-09-16, kl 11:04

username

Staffan
Bengtsson

Citat:

Ursprungligen postat av:

Blev präktigt bondfångad av en försäljare av bläckpatroner per telefon. Gick med på att köpa en provförpackning till vår ideella förening. Orderbekräftelsen lydde på 2 x 5 pack
för 6.780 kr inkl moms !! Blankett för ångervecka fanns med och skickades omedelbart. Kom nu i retur med påståendet att ångervecka ej gäller för företag, och att varorna skickats. Vi gör inte av med dem på 10 år..... Vet någon om detta med företag stämmer, och hur skall jag bevisa att jag ej beställt dem?

Jag förmodar att du muntligen gick med på att köpa en provförpackning till ett helt annat pris. Har du inte signerat någon orderbekräftlese så är det upp till säljaren att bevisa att du har beställt en himla massa bläckpatroner till en liten ideell förening. Ord står mot ord och säljaren kommer aldrig att vinna vid en eventuell tvist

Inläggets betyg
Svara Svara med citat