Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

osmakligt

Inlägg 1 av 9

2007-06-03, kl 00:15

username

Medlem
#45687

Inlägg: 10

osmakligt

Jag måste säga att det är osmakligt att Per Thörnqvist som har webshopen tillhenne.se som säljer underkläder, skinn och sexleksaker har en bild på ett gulligt barn i sin profil, det får mig oavkortat att associera med pedofiler. Jag vet inte vilka vi vill ha i det här nätverket men det måste finnas någon etik. Såna bilder platser bättre på förslagsvis familjeliv.se

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 9

2007-06-03, kl 09:37

antonio

antonio

Inlägg: 240

Det är inte heller så smakligt att ta upp ämnet här utan först diskutera det med personen ifråga.

Tror inte det är Pers avsikt på något sätt att uppfattas på det sättet så skicka honom ett privat meddelande om det så kanske han byter bild eller ger sin förklaring

Mvh

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 9

2007-06-03, kl 11:44

username

Per
Thörnquist

Inlägg: 39

Jag håller med Antonio att detta borde skötas genom PM, tar väldigt illa vid mig att utan möjlighet till förklaring, bli uthängd på detta vis.

Min familj pillar man inte på, så jag tar helt enkelt bort min bild på min underbara dotter nu och hoppas att admin tar bort denna meningslösa tråd.

mvh
per
hyllar sexigheten, sensualiteten, lekfullheten, ömsesidigheten, tilliten mellan två vuxna människor och tar bestämt avstånd från porr, utnyttjande samt ojämlika maktförhållanden!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 9

2007-06-03, kl 23:22

username

Medlem
#45687

Inlägg: 10

Jag vill understryka att jag skickade ett privat meddelande först men eftersom det här är ett öppet forum så ville jag ta upp frågan till debatt. Vid närmare eftertanke så tror jag att du kan förstå att man kan få såna associationer även om jag inte heller trodde att det var din egentliga avsikt. Du skrev att du hyllar sexigheten mellan två vuxna människor just därför undrar jag hur din dotter kom in i bilden? Din verksamhet och du som kärleksfull familjefar är helt olika världar, inte att förknippas som du själv belyste. Man ska vara rädd om sitt varumärke och hur, när och i vilka sammanhang man finns med. Summan är att din webshop och bilden på din gulliga dotter är och bör förbli oförenligt. På startaeget är du din verksamhet, ditt varumärke, jag önskar dig lycka till och hoppas att det går så bra så du får mycket tid med din gulliga dotter!
Cornelia

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 9

2007-06-04, kl 07:42

username

Per
Thörnquist

Inlägg: 39

Men herre gud, Cornelia. Jag finns på detta forum för att diskutera företagande, inte för att göra reklam för min butik som är min bisyssla. Tror du att i de sammanhang jag  marknadsför min butik, att jag kör fram min dotter?



stäng denna  tråd, snälla moderator , då ovannämnda  fortsätter att ´föra fram sina egna ogenomtänkta, generaliserande sanningar. Detta är ett fint och mycket nyttigt forum, men sånt här hör hemma i den moraliska sandlådan.

Jag tar också nu bort länken till min butik, så det inte blir upphov till något. Jag är här som en privatperson som är intresserad av företagande och har en del att bidra med också.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 9

2007-07-19, kl 03:31

username

Kent

Inlägg: 204

Det är väl inte det minsta osmakligt att ha med sin dotter på en sån sida. Jag tror att jag blev till vid en "erotisk upplevelse" mellan mina föräldrar en gång i tiden. Jag misstänker att de flesta har kommit till på det sättet. Och det är kläder och andra accessoarer för utövandet av detta som Per säljer. Att han sen visar upp resultatet av utövandet kan ju inte vara fel. Jag älskar bar n men är inte pedofil för det.
Till Per: Lycka till med butiken i framtiden och lyssna inte allt för mycket på dumma kommentarer. Om du tar bort bilden låter du ju pedofilerna bestämma över dej. och det är väl det sista du vill?
Kent

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 9

2007-07-19, kl 05:10

username

Andreas
Ericson

Inlägg: 19

Skit bra att du skrev detta här Cornelia!
Nu vet jag vart jag och tjejen ska beställa kläder ifrån!

Nice webshop Per!

www.soundborn.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 9

2007-07-19, kl 22:46

username

Per
Thörnquist

Inlägg: 39

Stort tack! Butiken är till salu :) Den har fyllt sin funktion och betalat p-fonder till skattmasen. Jag har som sagt haft den som bisyssla, jobbar annars med teater och förståndshandikappade. Och var lugn Cornelia, jag drar gränsen tydligt och du ska inte behöva se nån bild på nån av mina kollegor.....

Nåväl, jag har inte tid med min butik, jobbet och min familj ska ha den tid jag har. Intresserade av att fortsätta driva min butik, kan för en billig penning ta över www, lager, och en mycket bra kontaktlista med säljare.

Helst bör du inte ha barn, då detta lätt kan missförstås.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 9

2007-07-20, kl 00:23

username

Karl
Kihlbom

Inlägg: 17

hahaha, roligaste tråden på länge på detta annars totalt "moderatorslösa forum"! :D Blir så roligt när ingen ser efter och kontrollerar ;).

Hög klass som vanligt på startaeget.se ;).

Inläggets betyg
Svara Svara med citat