Inlägg 5 av
10
2008-10-03, kl 15:16
PerÖberg
Inlägg: 1918
Du måste utveckla planen. Sedan göre en riktig budget. Mest troligt kommer din första budget visa att du går back. Men genom att då analysera varför kan du ändra i konceptet och till slut hamna rätt.
Fråga 1 är ju vilken produkt du kan ta in som blir tillräckligt billig, även med reklamtrycket inräknat och som SAMTIDIGT upplevs som attraktiv. Om en ponchos eller ett paraply är bäst vet jag inte men håller med Simon om att ett ponchos är lättare att applicera reklam på så det blir tydligt.
2. Bernt ställer en relevant fråga. Jag hade nog sagt att om du kan utveckla iden så att om kunden som fått en gratis ponchos med sig när det regnar sedan lämnar tillbaka den då får t.ex. 5% rabatt i butiken eller något annat i gengälld så kan du kanske skapa en återanvändningscykel. Men inte säkert butikerna vill ha det så. Då kanske man skall lämna in den någon helt annan stans (kanske det är där du har annonsören) och ... well, tanken och planen måste utvecklas, olika ideer prövas och sedan till slut testas.
Tror inte din ide är lätt att ro i hamn men om du får varaiblerna rätt kan det bli bra. Kom ihåg att det nog är till NÄSTA höst du kan bli klar, inte i år.
Per Öberg, New Delhi
Den verkliga Indienspecialisten - import - export och en massa annat
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 8 av
10
2008-10-05, kl 18:08
PerÖberg
Inlägg: 1918
Jag känner att du behöver arbeta igenom detta ett varv till.
Min spontana reaktion på ditt senaste inlägg är att om jag vore annonsköpare så skulle jag reagera mot "per månad". Man vill betala "per styck", men vill veta vad man får ut av det. "Per månad" kan ju vara en styck eller ...
Per Öberg, New Delhi
Den verkliga Indienspecialisten - import - export och en massa annat
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat