Jag hjälpte en person för något år sedan som gick i liknande planer. Nu blev det inget av det hela för personen fick en annan anställning som den tog istället. Men den intäktsmodellen jag rekommenderade för personen just då var att som wedding planer fakturera samtliga kostnader åt bröllopsparet, så att de betalade ett arvode till dig för ditt arbete + kostnaden för lokal, musikband, catering osv. Sen åt andra hållet så förhandlar man med leverantörerna i egenskap av att man mäklade kunderna och behåller större delen av eventuell rabatt själv. Eftersom att det är en rabatt som kunden med största sannolikhet inte kunde förhandla till sig själv..
Så t.ex. Om ett bröllop skulle kosta 100 000, så fakturerar du 110 000. Samtidigt har du lyckats erhålla rabatter på 10 000 från leverantörerna. Så din vinst blir då 20 000:-
Kunden ville i utgångsläget ha några få samarbetsleverantörer, vilket jag själv skulle se som att man låser upp sina utbudsmöjligheter och eventuellt begränsas sina kunders önskemål om man inte kan försöka erbjuda "deras drömbröllop"
Men det var ett tips från mig.
Per Silvin