Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Färdig prototyp, hur går jag vidare?!

Inlägg 1 av 4

2007-09-25, kl 21:04

username

Hanna
Karlsson

Färdig prototyp, hur går jag vidare?!

Hej hej,

Är en sport och tävlingsintresserad tjej som passade på under min barnledighet att tillverka ett spel för utomhusbruk sommartid.
Spelet innehåller diverse delar och med dessa kan man utföra 24 st olika tävlingar. Några tävlingsmoment kan likna andra spel men de flesta är helt nya. Spelet riktar sig till alla åldrar, 4-20 deltagare.
Nu när jag har två småbarn samt återigen börjat arbeta känner jag att tiden tyvärr inte räcker till för att gå vidare med spelet. Kontakt utomlands för ev. tillverkning har jag men inte kapital så det räcker.
Vet inte hur jag ska gå vidare?!
Tacksam för hjälp eller om någon är intresserad av idén är ni välkomna att höra av er!
Prototypen är seriöst tillverkad och har kostat mig mellan 10-15 tusen kr. Namnet på spelet är registrerat och skyddat.
Mvh

Hanna
[email protected]

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2007-09-27, kl 20:09

username

David
Andersson

I mina öron låter det som att du borde sälja hela konceptet till någon större speltillverkare. Annars känns det som att det krävs en hel del arbete för att kunna tjäna några pengar på det. Marknadsföring, tillverkning, lagerhållning, distribution, redovisning...

Det klart att det skulle kunna vara början till ett företag om du är villig att satsa men då lär det krävas energi och ganska säkert mer kapital. En tanke i så fall är ju att sälja det via internet.

Det enda problemet som jag ser är hur man presenterar spelet utan att ge bort hela idén. Vet inte om det är patent som är lämpligt?? Det finns ju massa rådgivning om skydd dels på den här sidan men också alternativ som "startaegetlinjen" hos nutek.

//Lycka till

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2007-09-27, kl 21:00

Linus2

Linus2

Jag tror nog att både ALMI och Nyföretagarcentrum i din komun kan hjälpa dig... De är fenor på sådant

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 4 av 4

2007-09-28, kl 12:54

Magnus Olsson

Magnus Olsson

Glöm inte att kolla med Nutek vad de kan bidra med.
www.nutek.se

Det låter som en spännande idé du har. Dock ska du ännu vara försiktig eftersom det skydd du nämner dig har enbart är ett namnskydd och inte skyddar din idé.

Om du inte finner ekonomi kan det vara en bra tanke att gå till speltillverkare som har intresse av detta. Vissa av dem har egna tillverkare och avtal samt distrubitionskanaler som kan sänka kostnaderna. Det blir förvisso delad inkomst beroende på era avtal men bättre det än inget.

Lycka till!

Magnus Olsson
Uddatorp AB
www.uddatorp.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat