Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Uppfinningar & Patent

strålande idé

Inlägg 1 av 6

2008-11-19, kl 00:32

username

Hamid
Narimani

Inlägg: 4

strålande idé

Hej!
Jag har en strålande idé. Någon som kan berätta för mig hur man går tillväga för att gå från idé till produkt? Kan man sälja idén till ett företag? Ska man berätta idén för ett företag eller kan man bli lurad på det?

/Hamid

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2008-11-19, kl 15:30

username

Hamid
Narimani

Inlägg: 4

hej,
tack för det snabba svaret. Det är en sakprodukt men jag tror nog att den är för avancerad för mig för att göra en prototyp. Jag vet bara att produkten är något som behövs just nu, eller skulle kunna ersätta gamla saker och att den är mycket miljövänlig. Vem kan man kontakta angående investeringar och bidrag för att eventuellt börja med prototypen? Känns inte som om jag är verkligen beredd på att spendera mycket pengar på patent då jag inte ens vet hur jag ska göra för att fixa en prototyp.

Kan man sälja själva idén till företag?

/Hamid

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2008-11-26, kl 08:32

username

fdsfdsfs
ssssffsd

Inlägg: 13

Vet ej angående investering och sånt.
men jag skulle kunna hjälpa dig att få fram en prototyp.
Har skickat ett meddelande till dig

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2008-12-09, kl 20:07

BAProto

BAProto

Inlägg: 11

Hör gärna av dig om du behöver hjälp. jag jobbar med produktutveckling, konstruktion och prototyptillverkning.

www.baprototypverkstad.com

mvh
Björn

Björn

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2009-01-07, kl 23:48

username

Hamid
Narimani

Inlägg: 4

Hej,
är lite intresserad av att fixa en prototyp av en produkt men har lite frågor. Vad kan man använda för hård material som är lätt att värma? Med värma menar jag upp till tex 5-10 grader då det är minst 0- gradig atmosfär. Jag pratar om plast eller komposit och inte metaller.

/Hamid

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2009-01-07, kl 23:51

username

Hamid
Narimani

Inlägg: 4

skulle själv gissa på termoplast men Ni vet ju bättre antagligen :)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat