Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Lagar & Regler

Ang. import från HongKong

Inlägg 1 av 1

2007-04-30, kl 23:47

Halifax100

Halifax100

Inlägg: 6

Ang. import från HongKong

Hej!

Har fått erbjudande om att köpa luftvapen, med utseende som riktiga, från utom europeiskt land.
Tog förra veckan kontakt med ett svenskt företag, en grossist, för att skapa nya kontakter...Personen där frågade efter vår hemsida och när han såg vilka produkter vi redan har samt till vilka priser förklarade han dels att dom sålde dessa mkt dyrare samt att dessa produkter inte fick säljas utan att betala en typ av licens avgift till fabrikerna som tillverkar dom riktiga vapnen, då dessa är efterliknande kopior. Han i princip förklarade att man kunde bli stämd för att sälja dessa varor. Han hänvisade till något som kallades för trade dress samt interlectual property rights. Jag som trodde det var fri handel...Varorna förekommer både på den amerikanska marknaden (har sett ca 20 butiker) och den europeiska (har sett ca 10 butiker i tyskland, tre butiker i sverige). Vad bör jag göra? Ska jag sluta sälja dessa varor? Är detta ett sätt för honom att få mig att köpa genom honom?

mvh
Henrik

Svara Svara med citat