Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Bensinstation/automatstation

Inlägg 1 av 4

2008-01-20, kl 00:07

username

Fredrik
V

Inlägg: 3

Bensinstation/automatstation

Finns det någon här som har erfarenhet av att driva en bensinstation (dvs bensin/disel osv. pump samt tillhörande bemannad station) eller en ren automatstation?

Har provat söka efter det i forumet men inte hittat nåt.

Har planer på att börja höra mig för lite med bensintillverkare (leverantörer) för att antingen ta över en befintlig verksamhet eller köra igång en helt ny bensinautomat.

Tips på hur man ska framföra det till bensintillverkaren, bra saker att tänka på, hur lönsamheten ser ut, vilken leverantör som kanske är bättre än den andra, konkurrans, osv...

Tacksam för svar.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2010-12-13, kl 17:49

amkh

amkh

Inlägg: 2

  Hej Fredrik,Jag har alltså börjat kolla på det. Har inte fått inte mycket info in, men ska börja med det efter Jul. Jag är intresserad att hitta någon som har kanske samma affärside och man kan jobba tillsammans och dela arbetet för att söka information och dela vad man kommer fram till ... Väntar på ditt svar.MvhAmir
PS: kanske du redan äger en bensinstation med tanke på din inläggs datum! 

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2010-12-25, kl 20:50

messijah

messijah

Inlägg: 2

Hej!
Jag driver/har drivit både bemannade och obemannade bensinstationer. Jag har också haft olika former; eget bolag, fogde och franchise. Jag hjälper gärna till och svarar så gott jag kan på de frågor du har!
MvhJens

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2010-12-26, kl 22:42

amkh

amkh

Inlägg: 2

 Hej Jens,
Jag blir faktiskt väldigt tacksam. Jag har inte kommit så långt faktiskt med själva iden för att jag inte kunde hitta mycket information på nätet om detta. 
Jag vill forska lite runt omkring detta affärsiden för att se till om jag kan verkligen komma igång inom 1-2 år. Om verkligen är detta något att satsa på eller inte ... 
Hur kan jag nå dig? MSN? 
Mvh,Amir 

Inläggets betyg
Svara Svara med citat