Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum ABC för dig som vill starta eget

Fråga ang inköp!!!!

Inlägg 1 av 5

2007-06-11, kl 09:04

username

Jimmy

Inlägg: 13

Fråga ang inköp!!!!

vad kan man tex få betala för ett par tiger of sweden jens i inköp till sin butik om dom tex kostar 899kr ordinariepris i handeln???

snälla svara om ni vet.

mvh jimmy

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2007-06-25, kl 06:01

mrnowhereman

mrnowhereman

Inlägg: 311

jag vet inga exakta siffror, men räkna med att inköpspriset är en tredjedel ungefär. Det brukar krävas minst 200% påslag för detaljhandel med kläder.

Men det hela beror ju säkert på hur stora volymer du köper in. Är du en stor kund hos distributören så får du såklart bättre priser än om du är en liten kund.

Hälsningar

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2007-12-05, kl 23:06

username

Jim
Sjöholm

Inlägg: 6

Jimmy har du kontakt med distributören till tiger of sweden  ? isåfall hur kom du i kontakt med dom?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2007-12-05, kl 23:56

Andren

Andren

Inlägg: 140

Inlägg 5 av 5

2007-12-06, kl 09:45

Silvin

Silvin

Inlägg: 123

Hej Jimmy. Jag har ställt en liknande fråga till en bekant ägare av en konfektionsbutik som säljer tiger, gant osv. Min fråga gällde dock Premiumskjortor. Det torde röra sig om ungefär samma pålägg för dessa plagg mot slutkund i butik. Här är hans svar

"En Stenströms skjorta (gäller även andra ”premiumskjortor”) säljer vi generellt med ett pålägg på 2,6-2,6 vilket innebär att 399 kr in (exklusive moms) blir cirka 999 kr ut (inklusive moms)."

/Per

Per Silvin

Inläggets betyg
Svara Svara med citat