Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

kostnad--

Inlägg 1 av 7

2004-08-25, kl 14:32

username

Samuel
Nygren

kostnad--

Jag undrar vad det kostar, allt som allt att starta upp en enskild firma? Är det nåt mer man måste räkna med förutom uppläggningsavgiten?

Sedan undrar jag om någon vet om det finns att skriva ut eller köpa dokument där det är en postgiroblankett längst ner på sidan, och tomt där uppe..? Som man kan ha när man fakturerar kund. Nån som vet? och var man får tag i det, pris.. m.m. ?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2004-08-26, kl 22:28

username

Samuel
Nygren

ingen som vet?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2004-08-27, kl 08:18

foretagande

foretagande

Avgiften hos PRV om du vill registrera firman (=skydda namnet) är den enda direkta avgift som finns. Vilka kostnader som sedan tillkommer bestämmer du själv över, ex om du ska vara med i telefonkatalogen, ha domännamn, behöver hjälp med bokföring och deklaration osv.
Är det inte bättre och billigare att skriva vanliga fakturor. De flesta betalar ju ändå via datorbanker och använder inte postgirotalongen.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 4 av 7

2004-08-27, kl 09:47

username

Samuel
Nygren

jag tänkte att det skulle ge ett seriösare intryck om de fick med en riktigt postgirotallong längst ner...?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2004-08-27, kl 09:48

username

Samuel
Nygren

hur ser era fakturor ut?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2004-08-27, kl 15:43

foretagande

foretagande

För det seriösa intrycket skull behöver du inte tänka på det som alternativ. Som redovisningskonsult ser jag mängder av fakturor som mina kunder får från alla möjliga olika håll men ingen med inbetalningskort. Du kan göra en enkel mall i exel som du skriver dina fakturor i, men vill du göra det lite "finare" så köp ett faktureringsprogram och designa layouten lite så din faktura inte ser precis likadan ut som alla andra som skapar sina fakturor i samma program.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 7 av 7

2004-09-01, kl 12:06

username

Samuel
Nygren

ok, tack!
Då bryr jag mig inte om några postgiroblandketter.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat