Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Fundering

Inlägg 1 av 4

2009-05-29, kl 18:37

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 2

Fundering

Hej på er,Har en massa idéer som jag funderar på, ett par av dem kan nog vara riktiga kassakor, men jag känner inte att jag brinner för dem. Det jag brinner för vet jag inte om jag kommer kunna finansiera. Vad gör jag?? Ska jag lägga en massa år på något jag inte brinner för bara för att jag kan tjäna pengar eller ska jag kämpa med den idé jag har som kanske inte är en pengainbringare? Hur vet jag...??? Är det någon därute som haft samma funderingar som jag? Några tips eller kommentarer? Hoppas ni får en underbar sommar!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2009-05-31, kl 11:57

username

Gustav
Westh

Inlägg: 7

Hej Lotta Jag skulle nog vilja säga att du ska köra på en kassa ko först så du har råd sen att utveckla affärsideerna som du brinner för och vill jobba med. Men jag vet ju inte hur lönande de affärsideerna är som du brinner för.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2009-06-03, kl 10:36

plesner

plesner

Inlägg: 4

Det låter som om du inte är riktigt säker på vad du vill med ditt företagande. Bli rik? Eller göra det du brinner för?Min reflektion är att du uttrycker dig på ett sätt som inte låter särskilt lustfyllt: ska du "lägga en massa år på" en kassako eller "kämpa med" något ideellt... NEJ, såklart! Tidsspillan och kamp kan du lämna åt dem som inte är så intresserade av livet. Personligen tänker jag inte lägga en enda dag på något som inte hjälper mig mot mitt mål, och inte heller kämpa för något som jag inte tror kan bli hållbart. Jag ska vara väldigt tydlig för mig sjläv med vad jag vill ha ut av det här livet, och göra en plan för hur jag kan göra det.Vill du bli rik, kör på en kassako.Vill du göra det du brinner för, gör det, och lägg upp en plan för hur du ska försörja dig. Extrajobb? Deltids-kassako?

www.resultatverkstan.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2009-06-06, kl 21:32

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 2

Tack för era åsikter! Ni har rätt, jag måste nog ta och fundera på detta lite till. Och ni har också rätt i det att om man gör det som bringar in pengarna, så kan man efter några år kanske börja med det man brinner mera för för sin egen skull. Fast nu när jag skriver det här så inser jag att jag nog inte har någon direkt lust med "kassakon"...! Känns bara jobbigt när jag tänker på det och då kommer det ju inte funka.Tack för att ni läste!Trevlig nationaldag!//Lotta

Inläggets betyg
Svara Svara med citat