Inlägg 1 av 2
2006-10-18, kl 14:41
felaktigheter i artikel gällande DR
Hej!
Jag har tidigare påpekat det, men gör det igen då många här kan vara intresserade av korrekt information.
Den artikel som finns här på Startaeget finns under följande länk:
http://http://www.startaeget.se/index.taf?_page=object&object_auid=330&EnsureNoCache=3900
Där hävdas att DR och "vanliga reklamutskick" inte är samma sak. Fel! DR står för direktreklam, och består av ADR (adresserad direktreklam) och ODR (oadresserad direktreklam).
Det hävdas att en DR-kampanj (i den felaktiga bemärkelsen ADR) är många gånger lönsammare då det är möjligt att rikta in sig på en specifik målgrupp. Upp till bevis! Vad kostar det inte att köpa in de adresser som behövs för ett adresserat utskick? Fem kronor adressen! Sedan så har SDR och Posten en mycket god målgruppsselektering där de hjälper kunden att finna sin målgrupp, och var de finns i högst koncentration. De kan t o m gå så detaljerat som trappuppgångar. SDR är den billigare av de två, och flertalet medlemmar på Startaeget har använt sig av SDR vid tidigare tillfällen.
Att SDR inte nämns i artikeln är också en klar miss. Det finns bara två nationella aktörer, och då borde man kunna nämna båda.
Någon som tycker annorlunda?
M.v.h Christian
Svara Svara med citat